Complaint: FEBI taatspot BMW E46

user-131439 on 03 October 2012 about Mister Auto Webshop in category Internetshops - Auto's en auto onderdelen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Hieronder de mailwisseling met mr.auto:

*
Vandaag 00h11
Beste,

Gaat om de taatspot.
Ik heb deze besteld voor mijn BMW 330i E46.
Origineelnr 31336752735

Ik heb deze gemonteerd met nieuwe schokdempers Billstein B4 met de originele spiraalveer en een supersport verhoogte veerschotel.
Deze veerschotel zorgt ervoor dat de veer 10mm hoger komt waardoor de auto 10mm lager staat (uit optisch oogpunt gekozen)
Na de montage hoorde ik getik, en uiteindelijk na veel zoekwerk vond ik wat de klacht veroorzaakte.
De supersport veerschotel tikte tegen de taatspotrand.
Omdat de supersportveerschotel geen oem artikel is verdacht ik deze van ondeugdelijkheid en heb deze gedemonteerd.
Hierna heb ik de originele veerschotel weer gebruikt maar nu met een 20mm verlagingsveer.
Hierna hoorde ik rubber krakend geluid bij vochtig weer.
Omdat alles eigenlijk nieuw is moest het in 1 van de nieuwe onderdelen zitten.
Ik heb toen originele taatspots besteld en gemonteerd.
Toen was al snel duidelijk dat de febi taatspots niet deugdelijk waren.

febi taatspot veert wel 1cm door als het gewicht van de auto erop rust, dit is vanuit de motorruimte te zien.
het konische rubber gedeelte komt omhoog.(te zien aan de “vouwen die aan de bovenkant zijn ontstaan)
ook de rijhoogte is een cm minder met de febi taatspots.
doordat hij zo doorzakt heeft de supersport veerschotel er tegen aan lopen tikken bij drempels en hobbels (buitenrand van alu beschadigd)
nadat ik de originele veerschotels gemonteerd had liep het rubber gedeelte om het kogellager over de bovenrand van de veerschotel. (te zien aan het ronde spoor in het rubber en de hapjes die erin zitten)

Omdat deze febi taatspots zich geheel anders gedragen dan de originele BMW taatspots heb ik een heleboel ellende gehad. (demonteren-monteren en nog een keer demonteren en monteren)
En ze zijn dus in het geheel niet bruikbaar op mijn 330i

Wellicht dat ze onder het motorgewicht van een 316 hun werk doen, maar niet op mijn auto. (ondanks dat ze als vervanger van het origineelnummer aangegeven staan).

Ik wil graag deze defecte taatspots retourneren en het bedrag gecrediteerd krijgen.

op de foto’s heb ik met witte lijnen de schades aangegeven.

mvg,
Hugo Mulder
Mister Auto :
Vandaag 10h34
Beste heer Mulder .

Deze taatspot is bedoelt voor de originele vering van uw auto en niet voor een aangepaste versie
Wij kunnen deze taatspotten dus niet terugnemen daar ze beschadigt zijn .
Ps de foto konden we niet openen .

Met vriendelijke groet,
Het Team Mister-Auto
Hugo MULDER :
Vandaag 12h08
In dit geval zit er geen verschil in welke veer er gebruikt is!!!!!
Alles speelt zich boven de veer af, bvoen de bovenste veerschotel om precies te zijn.
Als ik mijn originele veer monteer gebeurt er dus hetzelfde.
Wellicht dat u een exploded view kunt bekijken dan zal het u duidelijk worden.
De febi taatspots zakken door!! waardoor het rubber in contact komt met de bovenste veerschotel (onder het gewicht van de auto).
Ongeacht welke veer rtussen zit, het gewicht wat eronder komt blijft hetzelfde.
Deze taatspots zijn niet geschikt voor mijn auto en ik wil ze retourneren.

In deze tekening kunt u het zien, in het midden van de taatspot (1)zit de demper gemonteerd.
De bovenste veeschotel (7) drukt het lager omhoog, het rubber van de febi taatspot (1) geeft veel te veel mee waardoor de onderste rubber rand op de bovenste veerschotel (7) gaat rusten.

https://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ET15&mospid=47637&btnr=31_0408&hg=31&fg=10

Met de originele taatspots gebeurt dit dus niet, die zijn volledig in orde.
Mister Auto :
Vandaag 13h53
Beste heer Mulder ,

Beschadigde delen kunnen niet retour genomen worden zoals u kunt begrijpen .

Met vriendelijke groet,
Het Team Mister-Auto
Hugo MULDER :
Vandaag 17h48
De reden dat het beschadigd is, is dat het product niet in orde is zoals ik u heel duidelijk nu heb uitgelegd……
Hoe duidelijk moet ik zijn?
U verkoopt iets dat ik op modelnuimmer en BMW referentie uit heb gezocht.
Ik heb hiermee aan mijn onderzoeksplicht voldaan.
Voor montage heb ik nergens uit op kunnen maken dat ik problemen kon verwachten, die openbaarden zich pas daarna.
U kunt natuurlijk de taatspots bij Febi inleveren, ze zijn niet geschikt voor mijn type auto.
Ik hoop dat u nu een normale klantvriendelijke reactie kunt geven ipv u er heel gemakkelijk vanaf maken.

U hoeft ze niet retour te nemen, ik verwacht wel een creditnota van het betaalde bedrag.

Mvg,
Hugo Mulder

Desired solution:

Creditering van de taatspots.(ongeveer 60 euro)
Indien ze dit niet doen zal ik ook de extra gemaakte montage kosten in rekening gaan brengen.
Indien men daar niet op in gaat zal ik de gang naar de rechtbank maken.

All complaints of