Complaint: Verkeerde geleverd en blijft smoesjes geven voor fout

user-216503 on 09 December 2013 about Mister Auto Webshop in category Internetshops - Auto's en auto onderdelen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Volledige correspondentie met Mister Auto hieronder, onderstaand kort samengevat:

– Mister Auto levert op ingevoerd kenteken, je zou dus zeggen dat je dan het goede onderdeel krijgt. Echter je moet ook een OEM-nummer checken, wat niet duidelijk aangegeven wordt. Slecht systeem van hen.

Marque: AUDI
Modèle: A4 cabriolet (8H7, 8HE)
Type: 2.4 (170Pk)

Uw aanvraag : L.S.,

Mijn garage heeft op mijn aandringen een aircopomp bij uw bedrijf gekocht, na levering bleek één van de aansluitingen te groot te zijn waardoor na montage de pomp is gaan lekken.
Bij telefonisch contact met 1 van uw medewerkers met mijn garage is gezegd dat mijn garage een verkeerde pomp heeft besteld.
Hoe kan dat nou ? MrAuto selecteert op basis van kenteken, dus dat betekent dat de fout bij jullie zit, niet zo netjes om dan de garage de schuld te geven.

Gelukkig heb ik een slimme garage en was de oude pomp nog aanwezig en hebben zij het onderdeel waar de aansluiting op zat vervangen.

Echter!, zij vinden, terecht omdat ik aangedrongen heb op het kopen van deze prijsconcurrerende pomp, dat ik de rekening moet betalen zijnde €160,33.

Nu vind ik uiteraard omdat de schuld bij MrAuto ligt, dat jullie dit moeten vergoeden.

Nu zullen jullie wel zeggen dat de pomp geretourneerd had moeten worden, maar dan had de hele kop van de auto er weer af gemoeten en dat was veel duurder geweest.

Verwacht dat u hier coulant mee omgaat.

Gegevens van de bestelling:

Datum 30/09/2013
Bestelnummer MA-20130920-114529-924815NL
Klantnr. 924815

Indien ik van u een normaal e-mailadres krijg kan ik de factuur van mijn garage aan u mailen.

Bij voorbaat dank, met vriendelijke groet,
Fred van Driel
Hof van Reims 4
Doetinchem

——————————————————————————–

Mister Auto : 12 November 2013 11h14
Beste heer Van Driel,

Uw Audi is tussen 04/2002 en 03/2009 geproduceerd. Wanneer u de selectie op kenteken of autotype maakt wordt u medegedeeld dat u een selectie maakt uit het assortiment van onderdelen die van toepassing zijn op deze productielijn. Deze eerste selectie voorkomt dat u een zoektocht begint in de ruim 300.000 onderdelen in het assortiment. Na deze selectie vergelijkt u de fabrieksreferentienummers van uw oude onderdeel met de mogelijke nieuwe. Deze nummers worden door de onderdelenfabrikanten vermeldHierbij kan ook blijken dat Mister Auto het juiste onderdeel voor uw auto niet heeft.

Wanneer u het benodigde referentienummer kent, kunt u ook direct daarop uw selectie maken.

Na ontvangst is het aan de klant om een controle uit te voeren en de beide onderdelen te vergelijken. Wanneeer een afwijking wordt geconstateerd, wordt een onderdeel altijd teruggenomen voor restitutie. Dit beleid en deze procedure zijn u bekendgemaakt en zijn opgenomen in de voorwaarden.

Na montage vervalt de terugzend- en restitutiemogelijkheid. Mister Auto accepteert geen retour van gemonteerde onderdelen, noch komen deze in aanmerking voor restitutie. Tevens kan van Mister Auto in dat geval geen compensatie voor derdenkosten verlangd worden.

Het spijt ons wat u is overkomen. Contact met Mister Auto na uw constatering en voor de montage had dit voorkomen. Onze medewerker heeft u correct uitleg gegeven. De factuur van uw garage hoeft u ons niet te sturen, deze factuur komt niet in aanmerking voor restitutie.

Wij zijn blij dat uw garage er desalniettemin voor heeft kunnen zorgen dat de uitgave niet helemaal voor niets is geweest.

Ter informatie:
Let u er bij uw selectie op dat de OEM-referenties van het originele en vervangende onderdeel overeenkomen. Zo nodig kunt u de OEM-referenties navragen bij de dealer. Op de site vindt u deze in de extra informatie bij het onderdeel. Met het juiste OEM-nummer kunt u op de site Zoeken op referentienummer.

Met vriendelijke groet,
Het Team Mister-Auto

——————————————————————————–

Fred VAN DRIEL : 13 November 2013 20h10
Beste lid van team Mister-Auto,

Ik heb nog een airco compressor geselecteerd voor mijn auto op jullie site en géén enkele melding dat na het selecteren nog een extra handeling nodig is in de selectie.

Volgens mij is dit gewoon een smoesje, en blijft mij niets over dan een klacht bij klacht.nl indienen.

Gegroet,
Fred van Driel

——————————————————————————–

Mister Auto : 14 November 2013 12h09
Beste heer Van Driel,

U gaat er tevens van uit dat Mister Auto alle mogelijke en bestaande auto onderdelen voor alle auto’s heeft, ook een verkeerde veronderstelling. De informatie bij de onderdelen staat er niet voor niets. Bovendien kunt u altijd uw vraag voorleggen aan de klantenservice. Wij zouden u dan adviseren voor het maken van de juiste selectie.

Dit alles heeft u nagelaten en tevens de controle bij ontvangst. Het valt te begrijpen dat u boos of teleurgesteld bent, alleen daar kunt u Mister Auto niet verantwoordelijk voor houden.

De OEM referentie van het geleverde/bestelde onderdeel is Audi – 8E0260805AS. wat is uw OEM-referentie van de originele airco compressor?

Met vriendelijke groet,
Het Team Mister-Auto

——————————————————————————–

Fred VAN DRIEL : Vandaag 14h41
Geacht teamlid,

Het heeft een tijdje geduurd, want kon niet bij mijn auto in de stalling waarin de oude pomp lag.

De OEM sticker op de pomp geeft 8E0260805F. Afwijkend dus.

Om te checken of jullie dat kunnen weten heb ik bij de Audi-dealer ook de OEM opgevraagd en zij hebben op kenteken gezocht en ook 8E0260805F opgegeven. Als zij dit op kenteken kunnen vinden, waarom leveren jullie dan een verkeerde pomp met verkeerde OEM-nr terwijl op kenteken wordt besteld.

Blijf bij mijn standpunt dus en hoor graag hoe u dit coulant gaat oplossen of dat ik dit verhaal toch nog op internet moet gaan zetten.

Groeten,
Fred van Driel

——————————————————————————–

Mister Auto : Vandaag 14h53
Beste heer Van Driel,

Met alle respect, maar de database mogelijkheden van Mister Auto (alle merken) kunnen niet vergeleken worden met die van de fabrikant van de auto.

In ieder geval kunnen wij uit het vernemen van het OEM-nummer opmaken dat de controle hiervan bij bestelling of na ontvangst, ondanks de informatie op de site, niet of in onvoldoende mate is uitgevoerd.

Het onderdeel zelf is goed, kijkt u of u het elders kunt verkopen, zo beperkt u de schade weer enigszins.

Met vriendelijke groet,
Het Team Mister-Auto

——————————————————————————–

Fred VAN DRIEL : Vandaag 19h57
Het laatste antwoord slaat helemaal nergens op, niet eens de moeite genomen om de voorgaande correspondentie te lezen.

Heb het er helemaal mee gehad en ga nu bij klacht.nl en fora op internet zetten.

Desired solution:

Dat zij mij de extra garagekosten van €160,33 vergoeden, omdat zij de schuld zijn van de foute aircocompressor.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Mister Auto Webshop about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Mister Auto Webshop

Message from Mister Auto Webshop

10 years ago - Beste heer/mevrouw, Dank voor uw reactie. Onderdelen kunnen tot 15 werkdagen na ontvangt van het pakket retour gezonden worden voor restitutie. De onderdelen dienen ongebruikt en in de originele verpakking retour gestuurd te worden. Helaas heeft uw garage de verkeerde aircopomp besteld en deze zonder controle gemonteerd. Het is niet mogelijk reeds gemonteerde onderdelen retour te zenden. Met vriendelijke groet, Het Team Mister-Auto

All complaints of