Complaint: Klacht Mobillion 150

user-8048 on 12 February 2010 about Mobilion in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

In de periode 08-12-2009 tot half januari is er al voor € 65,97 aan sms-diensten door Mobillion bij mijn provider T-Mobile gedeclareerd. Ik weet niet waarvoor en ik heb nooit toestemming gegeven voor deze sms-diensten.

Gewenste oplossing

Ik wil het ten onrechte door Mobillion gedeclareerde bedrag zo spoedig mogelijk teruggestort krijgen. En ik wil dat Mobillion wordt vervolgd voor deze criminele praktijken.

Message from

14 years ago - Hallo, Voor zover ik het begrepen heb, is het enkel mogelijk om lid te worden van een SMS-inofmatiedienst wanneer je zelf een SMS-bericht verstuurd naar een verkort kiesnummer. Ik denk dat het slim is om de website smsgedragscode.nl te raadplegen. Groet, Mirjam

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by Mobilion

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by Mobilion

Mobilion

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Ik vind het erg jammer om te horen dat u te maken krijgt met kosten waar u niet op zit te wachten. Voor de duidelijk zal ik echter aangeven wat de rol van Mobillion hierin is.

Mobillion is een tussenpartij tussen de aanbieder van de dienst en telecombedrijven zoals Vodafone, KPN, T-Mobile etc.Vandaar dat u onze naam op uw rekening ziet. Wij zijn te vergelijken met bijvoorbeeld het bedrijf Interpay dat pinbetaling technisch regelt maar niet de leverancier is van het product dat via een pinpas wordt betaald. Een soortgelijke rol vervult Mobillion voor SMS betalingen. Wij zijn dus niet verantwoordelijk voor de inhoud van de sms berichten van de sms dienst die u ontvangt. Wel zien we erop toe dat de aanbieder van de dienst zich houdt aan de regels die zijn opgesteld, de zogenaamde SMS Gedragscode. Als deze regels worden geschonden dan geven we dit door aan de dienst aanbieder.

Ik wil u echter wel helpen. U kunt op http://www.smsgedragscode.nl de vier cijfers van de afzender (bijvoorbeeld 4466) invoeren en inzien wie de dienstaanbieder is en deze partij benaderen. Als u denkt dat u vastzit aan een abonnement kunt u STOP sms’en naar het viercijferige nummer.

Als u in de toekomst wilt voorkomen dat u met uw telefoonnummer voor een betaalde sms dienst abonneert dan kunt u dit instellen op http://www.smsdienstenfilter.nl. Hier kunt u uw telefoon voor deze diensten op een makkelijke wijze blokkeren. Mobillion heeft dit SMS dienstenfilter ontwikkeld om te voorkomen dat mensen te maken krijgen met ongewenste kosten.

Ik hoop dat ik u hiermee geholpen heb. Voor verdere vragen over de mogelijkheid om uw geld terug te vragen kunt u een e-mail sturen naar smsvragen@mobillion.nl

Met vriendelijke groeten,

Medewerker Mobillion

All complaints of