Complaint: ongewenste sms-jes

user-5910 on 14 January 2010 about Mobilion in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

Mijn zoon heeft dankzij Mobillion een rekening van 92,63.
Belachelijk, dit is al de tweede keer . Onze dochter had het een tijd geleden. Dat hadden we pas na een paar maanden door. Dat heeft ons ook meer dan honderd euro gekost.
Het is gewoon stelen!

Gewenste oplossing

Geld terug en Geen nieuwe sms-jes meer.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by Mobilion

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by Mobilion

Message from

14 years ago - Ik vind het erg jammer om te horen dat u te maken krijgt met kosten waar u niet op zit te wachten. Voor de duidelijk zal ik echter aangeven wat de rol van Mobillion hierin is. Mobillion is een tussenpartij tussen de aanbieder van de dienst en telecombedrijven zoals Vodafone, KPN, T-Mobile etc.Vandaar dat u onze naam op uw rekening ziet. Wij zijn te vergelijken met bijvoorbeeld het bedrijf Interpay dat pinbetaling technisch regelt maar niet de leverancier is van het product dat via een pinpas wordt betaald. Een soortgelijke rol vervult Mobillion voor SMS betalingen. Wij zijn dus niet verantwoordelijk voor de inhoud van de sms berichten van de sms dienst die u ontvangt. Wel zien we erop toe dat de aanbieder van de dienst zich houdt aan de regels die zijn opgesteld, de zogenaamde SMS Gedragscode. Als deze regels worden geschonden dan geven we dit door aan de dienst aanbieder. Ik wil u echter wel helpen. U kunt op http://www.smsgedragscode.nl de vier cijfers van de afzender (bijvoorbeeld 4466) invoeren en inzien wie de dienstaanbieder is en deze partij benaderen. Als u denkt dat u vastzit aan een abonnement kunt u STOP sms’en naar het viercijferige nummer. Als u in de toekomst wilt voorkomen dat u met uw telefoonnummer voor een betaalde sms dienst abonneert dan kunt u dit instellen op http://www.smsdienstenfilter.nl. Hier kunt u uw telefoon voor deze diensten op een makkelijke wijze blokkeren. Mobillion heeft dit SMS dienstenfilter ontwikkeld om te voorkomen dat mensen te maken krijgen met ongewenste kosten. Voor verdere vragen kunt u een e-mail sturen naar smsvragen@mobillion.nl Met vriendelijke groeten, Medewerker Mobillion

Mobilion

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

De klant heeft voldoende informatie voor verdere behandeling van de klacht

All complaints of