Complaint: Onterechte afschrijving van mijn Vodafone rekening

user-4247 on 15 December 2009 about Mobilion in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vanaf juni tot en met oktober 2009 ongeveer 100 euro kosten afgeschreven op mijn vodafone rekening,
omschrijving Mobilion BV, geen vermelding van tel.nummer.
Vodafone klantenservice gebeld, die mij verwijst naar
SMSDIENSTENFILTER.NL
Ik kom niet veel verder. Een filter instellen wil ik niet want dan kan ik van niemand meer sms-jes ontvangen.
Hoe nu verder?

Message from

14 years ago - Ik vind het erg jammer om te horen dat u te maken krijgt met kosten waar u niet op zit te wachten. Voor de duidelijk zal ik echter aangeven wat de rol van Mobillion hierin is. Mobillion is een tussenpartij tussen de aanbieder van de dienst en telecombedrijven zoals Vodafone, KPN, T-Mobile etc.Vandaar dat u onze naam op uw rekening ziet. Wij zijn te vergelijken met bijvoorbeeld het bedrijf Interpay dat pinbetaling technisch regelt maar niet de leverancier is van het product dat via een pinpas wordt betaald. Een soortgelijke rol vervult Mobillion voor SMS betalingen. Wij zijn dus niet verantwoordelijk voor de inhoud van de sms berichten van de sms dienst die u ontvangt. Wel zien we erop toe dat de aanbieder van de dienst zich houdt aan de regels die zijn opgesteld, de zogenaamde SMS Gedragscode. Als deze regels worden geschonden dan geven we dit door aan de dienst aanbieder. Ik wil u echter wel helpen. U kunt op http://www.smsgedragscode.nl de vier cijfers van de afzender (bijvoorbeeld 4466) invoeren en inzien wie de dienstaanbieder is en deze partij benaderen. Als u denkt dat u vastzit aan een abonnement kunt u STOP sms’en naar het viercijferige nummer. Als u in de toekomst wilt voorkomen dat u met uw telefoonnummer voor een betaalde sms dienst abonneert dan kunt u dit instellen op http://www.smsdienstenfilter.nl. Hier kunt u uw telefoon voor deze diensten op een makkelijke wijze blokkeren. Mobillion heeft dit SMS dienstenfilter ontwikkeld om te voorkomen dat mensen te maken krijgen met ongewenste kosten. Ik hoop dat ik u hiermee geholpen heb. Voor verdere vragen kunt u een e-mail sturen naar smsvragen@mobillion.nl Met vriendelijke groeten, Medewerker Mobillion

Message from

14 years ago - Diensten filter blokkeert dit soort diensten , ja alle diensten dat weer wel. Maar is een veilig gevoel . Verder sms van prive personen blijft u gewoon ontvangen. john

All complaints of