Complaint: mobillion150

user-404 on 14 September 2009 about Mobilion in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

worden sms-es naar mij toegestuurd door mobillion 150
ik weet niet wat het is en heb er niet om gevraagt
de kosten zijn 1.26 per keer
soms 3 keer per dag op zelfde tijdstip In 1 maand 20 keer

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by Mobilion

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by Mobilion

Message from

14 years ago - Ik vind het erg jammer om te horen dat u te maken krijgt met kosten waar u niet op zit te wachten. Voor de duidelijk zal ik echter aangeven wat de rol van Mobillion hierin is. Mobillion is een tussenpartij tussen de aanbieder van de dienst en telecombedrijven zoals Vodafone, KPN, T-Mobile etc.Vandaar dat u onze naam op uw rekening ziet. Wij zijn te vergelijken met bijvoorbeeld het bedrijf Interpay dat pinbetaling technisch regelt maar niet de leverancier is van het product dat via een pinpas wordt betaald. Een soortgelijke rol vervult Mobillion voor SMS betalingen. Wij zijn dus niet verantwoordelijk voor de inhoud van de sms berichten van de sms dienst die u ontvangt. Wel zien we erop toe dat de aanbieder van de dienst zich houdt aan de regels die zijn opgesteld, de zogenaamde SMS Gedragscode. Als deze regels worden geschonden dan geven we dit door aan de dienst aanbieder. Ik wil u echter wel helpen. U kunt op www.smsgedragscode.nl de vier cijfers van de afzender (bijvoorbeeld 4466) invoeren en inzien wie de dienstaanbieder is en deze partij benaderen. Als u denkt dat u vastzit aan een abonnement kunt u STOP sms'en naar het viercijferige nummer. Als u in de toekomst wilt voorkomen dat u met uw telefoonnummer voor een betaalde sms dienst abonneert dan kunt u dit instellen op www.smsdienstenfilter.nl. Hier kunt u uw telefoon voor deze diensten op een makkelijke wijze blokkeren. Mobillion heeft dit SMS dienstenfilter ontwikkeld om te voorkomen dat mensen te maken krijgen met ongewenste kosten. Ik hoop dat ik u hiermee geholpen heb. Met vriendelijke groeten, Medewerker Mobillion

Message from

14 years ago - Graag wil ik van u vernemen of restitutie van het bedrag van de Vodafoonrekening van 05.11.2009 (Factuurnummer 000127919062) mogelijk is. Er is mij 37,815 Euro berekend voor SMS-en waarvan ik geen dienst heb ontvangen en ook niet om gevraagd heb. Bij voorbaat dank. p.jhappel@hetnet.nl

All complaints of