Complaint: N.E.M.

Judith86 on 23 November 2009 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Sinds augustus ben ik overgestapt van Essent naar NEM. Dit had ik nooit moeten doen! Vanaf het begin af aan werd ik al op een dwingende/asociale manier toegesproken. Vanaf het moment van de overstap twijfelde ik er al wat aan, omdat ik tijdens het gesprek wat opgenomen werd alleen een duidelijke “ja” mocht zeggen. Tijdens deze vragen merkte ik dat er dingen waren waar ik helemaal niet van op de hoogte was, en heb daarop dan ook een duidelijke “nee” gezegd. Uiteindelijk toch, vanwege het verschil in kosten per maand, overgestapt.
De overstap ging helemaal niet gemakkelijk. Het heeft al met al 2 maanden geduurd voor ik van Gas overgestapt was. De electra ging wel wat sneller. Maar dan krijg je dus halve eindafrekeningen….

Ik moest zelf de automatische incasso omzetten naar acceptgiro als ik dit wilde. Dit heb ik direct gedaan. Er kwamen alleen helemaal geen acceptgiro’s. Na ongeveer 2 weken gewacht te hebben hem ik het op eigen initiatief overgemaakt.
Vervolgens kreeg ik een brief van NEM dat ik mijn voorschot nog niet betaald had. Ik heb gebeld, en uitgelegd dat dit wel het geval was. Het was prima volgens NEM. Daarna werd ik ineens benaderd door Intrum Justitia. Ik snapte er niks van en heb direct contact opgenomen met beiden. NEM legde me uit dat ze mijn bedrag van september, bij Oktober hadden gezet, en dat het dus nu lijkt, alsof ik mijn bedrag van september niet betaald had. Als ik nog even het bedrag van Oktober over zou maken zou er niks aan de hand zijn. Ik kreeg op dat moment een factuur nummer waarmee ik het over kon maken (aangezien ik nog steeds geen acceptgiro’s had ontvangen) meneer van NEM vertelde me dat als ik dat bedrag over zou maken het klaar zou zijn. Waarop ik weer contact opnam met Intrum Justitia en uitlegde dat de fout bij hen lag, en vroeg wat ik kon doen om deze brieven en dagelijks gebel van Intrum Justitia’s kant kon stoppen. Ik kon niks doen volgens hen. Ze moesten wachten op goedkeuring van NEM, dat de kosten niet voor mij zijn.

Inmiddels ben ik een paar weken verder en blijkt dat NEM de fout niet toegeeft. Ik wordt dagelijks gebeld door Intrum justitia (zelfs op zaterdagochtend). Er zijn nu 62,- incassokosten bij gekomen, waarvan ik die weiger te betalen, het is tenslotte niet mijn fout geweest. aangezien ik elke keer vertel dat ik absoluut niet van plan ben te betalen dreigen ze nu met een deurwaarder. Als ik contact opneem met NEM krijg ik constant hetzelfde te horen: De NEM heeft het onderzocht, en het blijkt dat de kosten voor jou zijn.

Dit is wat er naar mijn idee mis is gegaan:
1. Er zijn geen acceptgiro’s naar mij gestuurd
2. De betaling van september hebben ze zelf op oktober gezet.
3. Ik kan bij de NEM nooit een teamleider of iemand van de financiën spreken.
4. NEM geeft fout toe, om hem vervolgens niet meer toe te geven bij Intrum Justitia.

All complaints of