My complaint:
Wij zijn sinds december bij energiedirect en zijn sinds die tijd ook in conflict met hun. Het is eerste is gelukkig afgerond maar nu krijgen we steeds meldingen van een betalingsachterstand van 25,00 euro inmiddels opgehoogd naar 50,00 ivm incasso kosten. Wij zijn hierover ook gebeld. Toen wij het uitgelegd hadden werd ons gezegd dat het opgelost werd maar niets is minder waar want we krijgen nog steeds een aanmaning via de mail. Wij hebben een automatische incasso van een 126,00 euro deze wordt ook maandelijks gewoon geïncasseerd nu hebben ze ons in juli een tegemoetkoming in de kosten gegeven van 25,00 euro en dit hebben ze afgetrokken van een maand nota van een126,00 euro waardoor er in juli maar 101,00 werd geïncasseerd en de maand daarna weer gewoon 126,00. Wij hebben hier diverse mail over gestuurd maar antwoord krijgen we niet alleen maar aanmaning. Ik ga het niet meer snappen waar volgens mijn energiedirect heb ik alles betaald. Ik hoop dat ze nu eeens reageren.
Webcare Energiedirect 2 reageerde op september 9th, 2013 at 11:15
Beste klant,
Ik heb je geprobeerd telefonisch te bereiken op het nummer waarmee je bij ons bekend staat. Helaas kreeg ik geen gehoor.
Ik heb je situatie bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat je de recente herinneringen inderdaad ten onrechte hebt ontvangen. De vergoeding van de incassokosten van € 50,- was al door ons opgeboekt maar nog niet op een nota te vinden. Om die reden ontving je recent alsnog herinneringen van ons.
Ik heb de voorschotnota van de maand oktober nu voor je laten opmaken. Hierop is de genoemde € 50,- in mindering gebracht op het voorschot van € 126,-. Het bedrag dat we op de incassodatum 25-09-2013 automatisch bij je zullen incasseren is de gebruikelijke € 126,- omdat de incassokosten niet betaald waren. Je betaalt door de vergoeding van € 50,- dus alleen het gebruikelijke voorschotbedrag.
Met vriendelijke groet,
Dit was het antwoord van Energie direct.
En wederom hebben wij vandaag weer een mail van Energiedirect met onderstaande tekst:
Beste klant,
Dit is je laatste mogelijkheid om aan je contractuele verplichting te voldoen. Als je niet binnen 5 dagen betaalt, schakelt energiedirect.nl een incassobureau in om het bedrag te incasseren. De kosten voor gerechtelijke inning en de wettelijke rente worden dan aan je doorberekend.
Je hebt bij ons een betalingsachterstand van 50,00 euro inclusief incassokosten.
Je betalingsachterstand
Openstaand bedrag € 25,00
Incassokosten € 25,00
Totaal te betalen € 50,00
Hoe bedoel je het is opgelost??????????
Volgens mij moeten wij nog toch echt maar eens de rechtsbijstand inschakelen om ONZE kosten terug te halen.
Desired solution:
De volledige administratie rechtzetten.
En ons een tegemoetkoming in de kosten. En niet verrekenen met facturen