Complaint: beeindiging contract

user-7197 on 02 February 2010 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

Mijn moeder werd eind 2008 gebeld door iemand van de NEM, zij vertelde dat ze een leuk aanbod had voor mijn moeder. Mijn moeder lag op dat moment doodziek in bed. Er werd mijn moeder verteld dat ze meer als € 600,00 pj zou overhouden als ze nu zou overstappen, of mijn moeder misschien een informatiemap wilde ontvangen. Om ervan af te zijn heeft mijn moeder ja gezegd en de verbinding verbroken. De volgende dag vertelde ze mij het verhaal en ik heb gelijk gebeld. Volgens iemand van het callcenter waren er geen gegevens van mijn moeder bekend dus er was volgens hun niets aan de hand. Een paar weken later kreeg mijn moeder weer een telefoontje van de NEM en daar werd in verteld dat ze binnenkort papieren kreeg van de overstap. Mijn moeder weer helemaal in paniek en ik maar weer bellen. Nee werd er verteld er was niets aan de hand, geen gegevens bekend enz, maar mijn 1e telefoontje daar wisten ze niets van. Zo heb ik nog 5x gebeld totdat mijn moeder plots op 25-03-6009 overleed. Een paar dagen later lag er een brief bij mijn moeder op de mat met daarin de mededeling dat ze was overgestapt….ik maar weer bellen. De jongeman aan de lijn wist mij te vertellen dat het contract ( dat mijn moeder nooit had getekend) gewoon doorliep, nou zei ik zal mijn moeder fijn vinden dat ze nu nog , nu ze is overleden nog steeds gas en licht heeft. Hij veranderde niets en er moest wel al een nota betaald worden en werd die niet betaald dan werd er een incasso bureau ingeschakeld, nou vooral doen dan was mijn antwoord. mijn man heeft de nuon gebeld ( waar mijn moeder energie vanaf nam) die wisten niets van een overstap…we hebben zelfs zoveel gebeld dat we zelfs op een ministerie uitkwamen en zelfs die hadden er geen goed woord voor over.
Na heel veel stress en bedreigende taal van de NEM kregen we eindelijk een brief dat we niet hoefde te betalen, maar het contract bleef gewoon doorlopen,….jaa nou vraag ik je.
na weken van bellen, boos worden, uitgescholden worden door werknemers van nem, kregen we eindelijk een brief dat contract was beeindigd…..

Gewenste oplossing

Nem had wel een excuus mogen maken, mijn moeder is overleden en hun denken alleen aan geld en willen contract niet eens ontbinden. Ik kan er nog boos en verdrietig over worden en als ik de reclame op tv zie dan kan ik wel huilen over wat ze mijn moeder na haar overlijden hebben aangedaan en waar ze mijn moeder voor hebben uitgemaakt. Dit kan de NEM nooit meer goed maken.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by NLE

Message from from Klacht.nl

14 years ago - User added a review about the solution that NLE posted

All complaints of