Complaint: Belachelijk termijn

Soraya77 on 01 November 2012 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb een jaarafrekening gehad van 5500,- Dit komt omdat er 2 jaar geen meterstanden zijn opgenomen en wij te laag zijn ingeschat,Ik heb dit zelf opgemerkt en heb een correctienota aangevraagd.
Nu heb ik op mijn eigen verzoek een gecorigeerde jaarbnota ontvangen van 5500,-. Ik heb meteen de telefoon gepakt om hier een redelijke betaalafspraak voor te maken. Ik kreeg echter te horen dat ik dit bedrag in 10 maanden moet voldoen, dit wil zeggen dat ik in totaal 750,- per maand (incl voorschot)moet aflossen. Dit is niet haalbaar, ik heb een schriftelijk verzoek ingediend of dit termijn naar 15 maanden kan worden gezet maar daar gaan ze niet mee akkoord, “als u niet binnen 10 maanden betaald, gaat het gewoon naar de deurwaarder”. Dit terwijl ze me een aantal dagen van te vooren opbellen met de vraag of ik een contract voor 5 jaar met ze wil aangaan.. zij willen met mij een overeenkomst aan van 5 jaar.. maar ze kunnen geen betaalafspraak maken van 15 maanden. Hoe menselijk ben je dan, ik ben altijd ter goede trouw geweest, ben nog nooit met een deurwaarder geconfontreerd geweest omdat ik mijn betaalverplichtingen altijd na kom en ik ben geen wanbetaler ben bij de nederlandse energiemaatschappij.
Mocht het zo zijn dat dit besluit gehandhaafd blijft ga ik hiervoor een juridiche procedure opstarten.

Desired solution:

Een betaaltermijn van 15 maanden.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that NLE posted

Comment by poster of the complaint

11 years ago - De oplossing van de NLE is een 12 maanden termijn, mocht ik dit niet halen gaat het naar de deurwaarder. Zij willen nu 500,-per maand ontvangen plus nog 200 voor het voorschottermijn. Ik werk al 40 uur en heb nu mijn kind van haar sport moeten halen, hiernaast moeten wij nu bij vrienden eten en heb ik alles opgezegd wat ik extra aan verzekeringen betaal. Door dit alles kom ik netjes mijn verplichting na door iedere maand 700 euro te betalen. Naar 4 maanden betaald te hebben krijg ik een dreigbrief van de NLE dat ik nog steeds niet heb gereageerd op meerdere verzoeken en dat er nog steeds geen betaling is gedaan.. Wel is het bedrag ineens 800 minder dan het oorspronkelijk bedrag.. En dat terwijl er niets is betaaald volgens de NLE. Ik heb echt spijt dat ik een 5 jarig contract heb afgesloten met de NLE. Als dit contract verloopt stap ik direct over naar een andere leverancier die toleranter naar haar klanten is. Het enige pluspuntje wat ik kan melden naar de NLE is dat zij een zeer nette en vriendelijke klantenservice hebben welke de pijn iets weet te verzachten.

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten. Wij zijn blij dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost.

Heeft u nog vragen?
De medewerkers van onze Klantenservice staan graag tot uw beschikking, bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur via 088-7307307 (lokaal tarief) en via www.nle.nl.

Met vriendelijke groet,

Team Klachtafhandeling
De Nederlandse Energie Maatschapp

All complaints of