Complaint: Boete, geen specificatie en gebrekige klacht afhandeling.

user-44957 on 26 March 2011 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Via woningbouw in september een collectief aanbod ontvangen waarvoor ik informatie had aangevraagd. In januari ben ik gebeld door de Nederlandse Energie Maatschappij (NEM) dat ik overgestapt was December (nooit akkoord voor gegeven) en dat ze me graag wilde behouden. E-on bleek de andere partij te zijn. Uiteindellijk besloten om op aanbod van NEM in te gaan. Ze zouden de boete van het weggaan van hen naar E-on en de boeten van E-on voor hun rekening nemen en ik zou zelfs een lager tarief krijgen! Prima dus. Het terug overstappen was geregeld en toen begon de grootste ellende.E-on begint te factureren. Deze betalingen gestorneerd. Contact opgenomen met NEM of het via hen loopt: ja. E-on op de hoogte gebracht dat ik geen akkoord had gegeven van overstappen en dus niet ga betalen. Ze sturen mij een later een nota met een boete. Bij NEM nagevraagd waar ik deze heen kan sturen. Antwoord: kan niet. Moet betalen en bij de jaarrekening van volgend jaar zou deze verrekend worden. Dat is niet tijdens de twee retentie gesprekken vermeld. Ik contact opgenomen met E-on dat ik het er niet mee eens ben en dat ik niet akkoord gegaan ben met de overstap. Vanwege een formaliteit (een verkeerde naam ofzo) hebben zij alles teruggedraaid, is de boete kwijtgescholden en is de rekening netjes op 0 gezet. Daags later krijg ik van NEM een verzoek of ik ruim 700 euro wil betalen. Dat kon alleen de boete zijn omdat ik tot ik tot de vermeende overstap bij met betalen was en de meterstanden lager waren dan geschat op de eindnota. Ik zou eerder geld terugkrijgen. Contact opgenomen met NEM en ze geven taal noch teken. Nu een aanmaning ontvangen voor de boete welke zij voor eigen rekening zouden nemen. NEM komt hetgeen afgesproken is niet na.

Desired solution:

Dat de Nederlandse Energie Maatschappij de boete voor eigen rekening neemt en een keertje met een overzichtelijke specificatie komt van hetgeen verrekend is. En een termijn bedrag op basis van het lagere verbruikt.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Nederland Energie mijden als de pest! Onoverzichtelijk onvriendelijk. On duidelijke nota en je betaald teveel

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that NLE posted

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of