My complaint:
De eindafrekening klopt niet. Er was van 1jul09-1jul10 een vaste (kale) electriciteitsprijs van EUR 0,06325/kWh; tarief eindafrekening was EUR 0,07000/kWh. De gasprijs stond vast van 1jul09-1jan10 voor EUR 0,09764/m3 (gasprijs incl. regiotoeslag). Vanaf 1jan10 zou het variabele tarief gelden. Het gemiddelde tarief op de faktuur was EUR 0,21225/m3. Het variabele tarief voor bestaande klanten per 1jan10 dat ik terug heb kunnen vinden was EUR 0,28230/m3. Ik kom dan op een gemiddeld tarief van EUR 0,18997/m3.
17/08/10: Eindafrekening ontvangen
18/08/10: Gebeld met NEM, klacht opgenomen
26/08/10: Weer gebeld met NEM, ik zou binnen 5 werkdagen teruggebeld worden. De termijn was nu ineens gewijzigd naar 14 dagen. Ook nog email gestuurd waarin hele probleem schriftelijk is uitgelegd.
01/09/10: Incassobedrag teruggehaald
14/09/10: Dreigbrief ontvangen
26/09/10: Reactie op email. Electriciteitsprijs zou gecorrigeerd worden; de gasprijs moest nog berekend worden (!)
01/10/10: NEM weer gebeld. De nieuwe rekening zou elk moment kunnen komen
05/10/10: Nog steeds geen nieuwe rekening ontvangen, we zijn inmiddels 6 weken verder.
Naar de geschillencommissie gaan heeft geen zin, het duurt ruim 5 maanden voordat het probleem opgelost wordt. Misschien de rechtsbijstandverzekering of de consumentenbond inschakelen?
Gewenste oplossing
Hoe moeilijk kan het zijn om foutieve tarieven te corrigeren? Moet dit (nu al) 6 weken duren? Dit had binnen een week afgehandeld moeten zijn! En in de reactie op mijn email wordt vermeld dat er uitstel van betaling is verleend tot 12 oktober; als er dan nog geen oplossing is moet IK bellen om uitstel te verlengen. De omgekeerde wereld!