Complaint: Eindafrekening: verkeerde meterstanden gebruikt

user-63075 on 25 September 2011 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Begin dit jaar besloot ik over te gaan op een andere leverancier, vanwege een mooi aanbod. Dus de meterstanden doorgegeven aan de NEM, en ook een bevestiging per mail van ze ontvangen. Op de eindafrekening staan echter hele andere meterstanden, ten nadele van mij! Betekent even 751 Euro bijbetalen, terwijl ik normaal quitte speel!
Bezwaar ingediend, zou worden bekeken, maar ik MOET die 751 euro betalen. Niet in één keer, maar wel met Automatische Incasso van 125 euro per maand.
Na een aantal telefoontjes van mijn kant waar de eindafrekening blijft (het duurt 16 weken voordat de standen bij de netbeheerder zijn gecheckt, en weer worden verwerkt in een nieuwe eindafrekening) heb ik op 26 augustus 2011 bericht ontvangen dat ik uiteindelijk 336 euro terugkrijg BINNEN 10 WERKDAGEN. Dat is dus de eigenlijke eindafrekening verrekend met de 4 voorschotten van 125 euro die door mij al ten onrechte zijn betaald.
Op 12 september nog niets ontvangen, dus gebeld, ze hadden betaalproblemen en het geld zou rond 20 september worden bijgeschreven.
Tot op heden (25 september) nog niets ontvangen.

Desired solution:

Het bedrag wat ik tegoed heb, 336,16 euro moet mij met rente worden betaald,zo snel mogelijk.
Hier wordt met 2 maten gemeten: ik kom niet onder een foutieve eindafrekening uit, en het geld wordt per automatische incasso van mijn rekening afgeschreven, en als ik geld van de NEM tegoed heb, duurt het tijden voor ik het krijg!

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Tot op de dag van vandaag, 3 oktober 2011, nog geen geld van NEM ontvangen, ondanks diverse telefoontjes! Te gek voor woorden!!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of