My complaint:
Omschrijving klacht
Op 18 maart 2010 heb ik een eindnota (6550059201) van NL Energiemaatschappij ontvangen. Dit is een nota over de periode van 02-09-2009 tot 31-01-2010, het betreft een leegstaand pand waar geen energie werd/wordt gebruikt.
Over deze periode hebben ze bij de begin- en eindstand geschatte meterstanden gebruikt. Deze zijn beide onjuist. Een meterstandenkaart heb ik van NL Energiemij nooit gehad! Ik zal de standen in hun nota en de werkelijke weergeven:
Begin Eind Werkelijk
Elektra 67.100 68.606 67.079
Gas 33.491 34.760 33.454
De werkelijke standen zijn op 16 maart 2010 door Liander opgenomen. Ik heb reeds contact opgenomen met mijn huidige leverancier (Greenchoice) om een correctie van de meterstanden te laten doorvoeren, dit geschiedt middels mail aan Liander. Procedureel heb ik alle stappen dus reeds uitgevoerd.
Nu ligt hier een nota voor me van € 1.022,60, reeds € 522,00 is hievan voldaan middels voorschotten. Zojuist heb ik telefonisch contact opgenomen met NL Energiemij om de nota te herstellen. Zij gaven aan dat ik MOEST betalen om geen incassobureau op mijn nek te krijgen. Dit WEIGER ik pertinent! Zij hebben de zoveelste fout gemaakt (ben niet voor niets overgestapt…).
Gewenste oplossing
Binnen vijf werkdagen wil ik dat deze zaken zijn rechtgetrokken. Binnen 10 werkdagen wil ik mijn geld terugontvangen (€ 522 reeds betaald). Geen incassobureaus op mijn nek, ga anders gewoon procederen.
Betere behandeling van klanten!!!!