Complaint: fouten bij aanmelding en extreem hoge voorschotberekeningen

user-7610 on 06 February 2010 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

Door fouten van de Nem werd ik bij aanmelding afgesloten van het gas omdat er geen leverancier bekend zou zijn. Kosten 242 E voor mijn rekening om weer aangesloten te worden, terwijl ik al brieven van de Nem had waarin stond dat ik niets hoefde te doen. Uiteraard heb ik wel gebeld, maar niet met resultaat.

Nu wordt per maand 464,- voor gas en electra afgeschreven. In december heb ik al een herberekening aangevraagd. Na diverse telefoontjes waarbij ik opnieuw meterstanden door moest geven heeft er nog steeds geen herberekening plaats gevonden. Ik heb inmiddels twee betalingen teruggevorderd omdat ik deze kosten gewoon niet kan betalen. Er wordt gedreigd met incasso bureau\’s en afsluiting. Uit een telefoongesprek bleek dat ze bij mijn woning uitgaan van een verbruik van 9000 m3 gas per jaar. Ik woon hier nu 4 maanden en zit op 1100m3 en dit zijn wintermaanden. Maximaal zou ik dus op zo\’n 3000 m3 uitkomen. Ik vind het belachelijk dat de Nem een fout maakt en vervolgens mij dreigt met afsluiting en incasso bureaus als ik de voorschotrekeningen niet betaal. Uiteraard \’begrijpen\’ de telefonistes mijn probleem, maar ze kunnen er natuurlijk niks aan doen…..

Gewenste oplossing

Terug betalen van aansluitkosten (242,-) en Terugbetalen van te veel betaalde kosten. En verlaagde voorschotberekening binnen nu en een week. Ik ga trouwens wel overstappen naar de Nuon

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by NLE

All complaints of