Complaint: Foutieve Jaaropgave

Mdewit on 01 October 2012 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vorig jaar kregen wij een jaarnota van de nederlandse energie maatschappij van bijna 2300 euro. Gelijk hebben we gebeld want dit kon nooit kloppen, we wonen met zn 2en in een kleine portiekwoning. Na veel moeite gedaan te hebben kregen we een nieuwe jaarnota van 1400 euro, ook dit kon niet kloppen, en na ook contact gehad te hebben met de transportbeheerder kregen wij een jaarnota van 625 euro. Dit kon absoluut ook niet kloppen. We betaalden 125 euro per maand, de vorige bewoners betaalde 110 euro per maand, en gebruikte heel veel energie want zij waren veel thuis. Zij kregen altijd geld terug aan het eind van het jaar. Wij hebben voor die 625 euro wel een betalingsregeling getroffen om administratie kosten te voorkomen, maar met de voorwaarden dat de nederlandse energie maatschappij dit verder zou uitzoeken. We hebben nooit meer wat van ze vernomen. Dit jaar kregen we onze nieuwe jaarnota, dit jaar was hij 668 euro waarvan 248 euro nog openstond van die van vorig jaar en 84 euro aan opzegvergoeding. Dit komt dus neer op een jaarnota van 336 euro. Het verbruik is vele malen lager dan dat van vorig jaar. Dit is absoluut onmogelijk. De fout die gemaakt is vorig jaar is dat er als beginstand een geschatte stand is genomen, aangezien ze zogenaamd niet onze (zowel schriftelijke, als via internet) meterstanden niet hebben ontvangen. Dit jaar kloppen de standen wel, dus hoe kunnen wij zogenaamd zoveel minder zijn gaan verbruiken dat we nu opeens de helft zouden moeten betalen? Ik heb van de vorige jaarnota al 377 euro (in mijn ogen) onterecht afbetaald, als ik die zou aftrekken van de jaarnota van dit jaar zou ik zelfs geld terug moeten krijgen!

Desired solution:

Ik wil dat de nederlandse energiemaatschappij onze jaarnota van vorige jaar nog een goed nakijkt, en die van dit jaar er naast houdt. Want ze moeten allebei aangepast worden. Er klopt helemaal niets van en zou graag willen dat ze nu eens hun fout zouden toegeven.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that NLE posted

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten. Wij zijn blij dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost.

Heeft u nog vragen?
De medewerkers van onze Klantenservice staan graag tot uw beschikking, bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur via 088-7307307 (lokaal tarief) en via www.nle.nl.

Met vriendelijke groet,

Team Klachtafhandeling
De Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of