Complaint: Heel erg gefrustreerd en ontevreden over de NEM

user-16799 on 28 July 2010 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ben overgestapt van de Nem naar een andere energiemaatschappij vanwege de service, snelheid. Vervolgens krijg ik een eindnota waar je u tegen zegt. Ik kan het niet in 1 keer betalen. Ik ga een betalingsregeling aan met de NEM. De nem houdt zich totaal niet aan de afspraken die ze zelf maken. Zie hieronder:

De betalingregeling wordt goedgekeurd en zou het eerste bedrag m.i.v. 27 mei 2010 automatisch door hun geïncasseerd worden. Ik krijg de betalingregeling ook op papier thuis en wacht rustig af. Vervolgens wordt er op 27 mei niets geincasseerd. 2 weken later nog steeds niets gebeurd. Ik ga bellen naar de Nem. De desbetreffende medewerker gaat het uitzoeken. Zij geeft aan dat het één dezer dagen geïncasseerd gaat worden, omdat ze een achterstand hebben. Een week later, nog steeds niet gebeurd. Niet lang daarna krijg ik een aanmaning dat ik het bedrag in 1x moet betalen. Weer ga ik NEM bellen, waarom ze niet aan hun afspraken houden. Een andere medewerker gaat het verder uitzoeken en geeft vervolgens aan dat de betalingsregeling niet goed door is gekomen door de back-office. Ze hebben vooralsnog steeds niets geïncasseerd. Er wordt een nieuwe betalingsregeling gemaakt, omdat de fout bij hun ligt. Dit geven ze telefonisch ook zo door. De doorkoppeling van de back- naar de front-office is niet goed gegaan.

Ik ontvang een nieuwe betalingsregeling op papier. Daarop staat vermeld welke bedragen en op welke data ze automatisch geïncasseerd worden. Nu, eind juli, is het eerste bedrag afgeschreven. Maar dit bedrag komt niet overeen met het bedrag wat er op de laatste betalingsregeling staat. Dit is het bedrag wat op de eerste regeling (waar ze zich niet aan hebben gehouden) staat vermeld. Tot mijn grote verbazing! En weer ga ik NEM bellen. De medewerkster constateerd zelf ook dat het bedrag wat door de NEM geïncasseerd is te hoog is. Ze gaat het navragen bij degene die over de betalingen gaat én geen telefonisch contact heeft met cliënten.

Vervolgens geeft ze het volgende aan: Ik mag het bedrag niet storneren, want dan stopt de betalingsregeling en moet ik het bedrag in 1x betalen! Ik heb mijn frustratie geuit en ben hier absoluut niet eens! Zij geeft aan dat NEM coulance is met de betalingsregeling… Pff.. laat me niet lachen! Ik hou me aan hun regels en vervolgens lappen zij hun regels aan hun laars! Zij houden zich niet aan de zelf gemaakte afspraken!

Het gaat om het principe dat beide partijen aan de gemaakte afspraken moeten houden. Maar in dit geval verzuimt NEM hier dik in! Ik wil het bedrag betalen, zodat ik definitief van ze af ben. Maar de NEM houdt zich degelijk niet aan de afspraken die ze met de consument maken. Ze maken daar een potje van! Erg jammer….

Gewenste oplossing

Dat ze het juiste bedrag incasseren conform het tweede betalingsregeling bevestiging! Maar ja, als ik het bedrag storneer, dan vervalt de regeling en moet ik het in 1x betalen!

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte mevrouw Thenu,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te

verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij hebben u op de hoogte gebracht van ons standpunt. Helaas hebben wij u niet de gewenste oplossing kunnen bieden.

Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of