My complaint:
In september 2010 heb ik op verzoek van NEM (nederlandse energie maatschappij) mijn meterstanden via Internet doorgegeven voor een eindafrekening. automatisch heb ik daar een mail van gekregen met mijn doorgegeven meterstanden.
na een aantal weken later kwam in oktober de eindafrekening in de bus waarin stond dat ik 991,- moest betalen.
op die rekening stonden hogere meterstanden dan die ik doorgegeven heb. vervolgens heb ik gebeld met de klantenservice en heb opnieuw meterstanden doorgegeven maar de tijd omdat te verwerken zou niet overeen komen met het einddatum van de eerste afrekening en er werd een termijn rekening gestart. Éen termijn zou afgeschreven en vervolgens weer terug gestort worden werd mij belooft.
Ondertussen is mijn stroom en gas in de maand oktober en november afgenomen door essent. door een misverstand van 2 jaar eerder toen ik info aan het verzamelen was. Vervolgens ben ik weer terug bij NEM.
Eind december was er onderhand 700 euro van mijn rekening af gehaald. vervolgens heb ik weer gebeld met NEM en kreeg ik te horen dat mijn correctie-aanvraag was afgekeurd omdat
ze de verkeerde meterstanden doorgegeven aan Essent en daar geeindigt ben met de goeie meterstanden. dus Essent zou mij terug moeten betalen. Daar heb ik ook een brief van gekregen.
Ik heb Essent gebelt en en die zijn het er natuurlijk niet mee eens.
Wat moet ik nou…
Nederlandse energie maatschappij heeft mijn meterstanden niet goed verwerkt.
zij hebben dus een fout gemaakt.
In mijn ogen zouden hun het dus op moeten lossen.
ik wil niet meer heen en weer bellen om mijn geld terug te krijgen.
Gewenste oplossing
dat NEM overlegt met ESSENT en mij het geld terug geeft dat ze onterecht afhandig hebben gemaakt.