Complaint: Klacht eindafrekening afhandeling

user-10873 on 13 April 2010 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

Sinds december 2008 ben ik geen klant meer bij de NME. Ik dacht dat de overstap en eind afrekening afgerond was maar dus niet…
In december 2009 kreeg ik onverwacht een eindafrekening waarin ik opeens 516 Euro moest betalen. Ik heb toen contact met uw customer care afdeling gehad en om opheldering gevraagd, ik kreeg te horen dat het allemaal een misverstand was en dat het allemaal uitgezocht zou worden.
Later een factuur voor een openstaand bedrag van 137 Euro ontvangen, wederom gebeld en tot mijn verbazing ondertussen een aanmaning voor een bedrag die opeens 241 Euro was geworden!
Wederom gebeld, uitleg was dat een misverstand was geweest en in de eindafrekening twee keer ten onrecht in min bedrag van 104 Euro was opgenomen daarom een herinnering voor een openstaande bedrag van 241Euro, dit zonder dat ik ooit een gecorrigeerde factuur heb mogen ontvangen voor dit bedrag, hoe verzin je het!!! Toen gevraagd om alle voorderingen stil te zeten totdat het me duidelijk gemaakt kon worden hoe het nou precies zat en om oplopende kosten te voorkomen. Tuurlijk meneer gaan we regelen kreeg ik te horen. Tot mijn verbazing ondertussen een bevel van intrum justitia waarin ik opeens de verschuldigde bedrag was opgelopen tot 279 Euro?? Dit is puur waanzin, ondanks alle moeite die ik heb gedaan om dit opgehelderd te krijgen heeft de NEM mijn klachten nooit serieus genomen en de boel voor de boel gelaten, elke keer kreeg ik te horen dat ik terug gebeld zou worden naar aanleiding van mijn klachten maar nee hoor zelfs een telefoontje was teveel voor de NEM.
Ondertussen via mail bezwaar ingediend bij Intrum Justitia, ook van hun gen bevistiging gekregen, vorige vrijdag nog gebeld, ja ze hadden mijn bezwaar ontvangen en in behandeling genomen, ze zouden een bevestiging sturen, maar nee ook van Intrum Justitia niets meer gehoord, zelfs een bevestiging van ontvangst schijnt teveel gevraagd te zijn!

In afwachting van uw reactie.

Hoogachtend,
J M Vieira Charneca

Gewenste oplossing

Ik ben pas tevreden indien me duidelijk gemaakt kan worden waarom ik pas een jaar na dato een eindafrekening krijg en hoe de berekende bedrag tot stand is gekomen, ik wil best betalen wat ik verschuldigd ben aan de NEM maar zeker geen extra kosten omdat de NME mijn klacht nooit serieus heeft opgenomen en ten sloten aan een incasso bureau heeft overhandigd omdat het blijkbaar teveel moeite is om helderheid te verschaven en (oude)klanten op een fatsoenlijke manier te behandelen en terugbellen zoals beloofd.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by NLE

All complaints of