My complaint:
Na ongeveer 2 jaar vragen om een eindafrekening verbaast het mij ten zeerste als exact dezelfde facturen verstuurd worden, zoals oorspronkelijk in januari 2010 is gebeurd. Wat in vredesnaam voor organisatie is de NEM dat zoiets zo lang moet duren. Omdat bellen niet helpt, stuur ik u een brief, die ook in afschrift opnieuw naar de geschillencommissie wordt gestuurd. En na een aantal weken geen enkele reactie, ook nog maar hier eens op klacht.nl. Vraag me af of dit bij de NEM helpt, maar niet geschoten altijd mis.
Voor u op een rij de feiten:
1 mei 2008: Ik stuur u een brief omdat de NEM geen correcte beginstanden wil noteren en
er daardoor een bedrag van € 1100,– betaald moet worden aan de vorige
energieleverancier voor 1.5 maand gas en elektriciteit.
18 november 2008: ik ontvang een incorrecte eindfactuur, waar ik na herhaaldelijk overleg
geen correcte reactie op krijg, waardoor er een geschil ontstaat betreffende incorrecte
eindstanden deze keer. Deze eindnota is overigens WEL door mij betaald.
5 januari 2010: ik krijg eindelijk een gecorrigeerde factuur. Tot mijn verbazing zijn ineens de
beginstanden ook aangepast. Iets wat de NEM nooit doet. Blijkt wederom de onbetrouwbaarheid.
7 april 2010: De Nem neemt verantwoordelijkheid en belooft geen opzegvergoeding, incassokosten of administratiekosten te rekenen en zal de betaalde klachtenvergoeding a € 25,– betalen.
8 juli 2012: na heel veel telefoontjes eindelijk een nieuwe factuur, maar hierin is geen enkele
belofte en correctie zoals hierboven in verwerkt.
Desired solution:
Ik verwacht binnen 14 dagen het bedrag wat ik tegoed heb (oorspronkelijk € 220.--) op mijn rekening. En dan spreek ik nog niet eens over gederfde rente, of gewoon een
grote bos bloemen om te laten zien, dat u een klant ook echt waardeert.