Complaint: meterstanden correctie

user-65796 on 14 October 2011 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

het ging eigenlijk direct al mis toen ik mij telefonisch aanmelde om lid te worden vanwege die actie met het Ek Voetbal.
Na de EK maar eens gebeld hoe het er voor stond en toen bleek dat ik niet bekend was bij hun. Nou toen had ik al wijzer moeten zijn.
Opnieuw aangemeld en toen begon de ellende opnieuw. ik moest de meterstanden doorgeven. ik wachten op de meterstandenkaart maar die kwam maar niet.ondertussen nam de netwerkbeheerder al contact met mij op waarom ik geen leverancier had en dat ik binnen zoveel weken afgesloten zou gaan worden van stroom.
uiteindelijk kwam de meterstandenkaart. netjes ingevuld en opgestuurd.
Nu blijken bij de eindnota vanwege een verhuizing de meterstanden van gas en stroom totaal niet overeen te komen. de beginstand niet en ook de eindstand niet .
Mijn eigen schuld zeiden ze bij de NEM had je de meterstanden maar op tijd moeten doorgeven. NOU JA ZEG !!!!
Daar liet ik het niet bij zitten.
toen begonnen ze er helemaal een potje van te maken. ik had een correctie verzoek ingediend en kreeg daarop bericht dat het in behandeling was genomen en dat ik de nota niet hoefde te betalen tot er uitspraak was van de netbeheerder.
kort na mijn verzoek kwam er een acceptgiro of ik wel even wou betalen. ( meer dan 500 euro)
niet lang daarna weer een herrinering. toen ineens een incassobureau, en daarna nog een keer. terwijl ik tussentijds steeds aan de telefoon hing om te vragen hoe dit allemaal kon.
uiteindelijk werd gas gecorrigeerd maar de stroom niet.
want ik had de meterstanden niet op tijd doorgegeven en de netwerk beheerder gaat dan een schatting maken over het verbruik van de vorige bewoners.
wel verdraaid !!!!!!! ik heb de bewijzen hier op tafel liggen zelfs van de woningbouwvereniging. Netwerk beheerder opgebeld en zij gaven aan geen bewijsstukken te hebben ontvangen van de NEM tewijl ik die wel had opgestuurd.
er stond ondertussen nog een rekening open voor de stroom.
het correctie bedrag van gas had ik inmiddels ontvangen.
nu zat ik te wachten op de nieuwe eindnota waarop het bedrag stond dat ik nog moest betalen. DIE KWAM DUS NIET !!!!
Plots werd ik gebeld door een medewerker van de NEM. hij wou een oplossing zoeken met mij om het opstaande bedrag te betalen. OPLOSSING ? niet dus ik moest gewoon betalen klaar uit.
ik wilde nog een correctie op de stroom !!!!! de medewerker was niet bereid mee te werken en vroeg DUS U WILT NIET BETALEN ? ik zei nee ik wacht nog op de nieuwe eindnota en ik wil nog een correctie op stroom. OK zei hij dan neem ik nu contact op met het incasso burau !!!! en BAM de telefoonverbinding werd verbroken.
ik heb toen direct een aangetekende brief naar hun verzonden.
twee dagen daarna werd ik benaderd door het incasso bureau .
weer mij verhaal gedfaan en er werd mij geadviceeerd toch maar te betalen anders werden de kosten steeds hoger.
vandaag ga ik naar rechtshulp om mij te laten voorzien van advies. Ik ben benieuwd want ik laat het er niet bij zitten.
SCHANDALIG IS HET GEWOON.

Desired solution:

ik ben tevreden met een juiste correctie op de meterstanden van stroom, gezien de bewijstukken die ik heb.
Daarnaast wil ik alle telefoonkosten die ik heb moeten maken vergoed hebben.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw ,

Onlangs heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of