Complaint: Misleidende klantenwerving!!!

user-44418 on 21 March 2011 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Zaterdag heb ik een bezoekje gehad van iemand namens de NEM. Bij de allereerste zin, ´´ik ben van de NEM´´, heb ik al aangegeven dat ik geen enkele interesse heb om over te stappen – aangezien ik bij een ontzettend goede energiemaatschappij zit (Greenchoice). Zijn reactie hierop was: ´´Nee mevrouw, dat is ook niet het geval´´.

Hij kwam mij vertellen dat de overheid per 2011 heeft besloten één of andere energiekorting voor groene energie niet meer te verstrekken aan de kleine maatschappijen, waar mijn Greenchoice dus onder valt. Deze korting kan oplopen tot 380 euro per jaar. Het enige wat ik daarvoor moest doen waren wat gegevens verstrekken.

Aangezien ik niet geheel achtelijk ben 😉 maakte ik een samenvatting van zijn verhaal met de conclusie dat als ik hem die gegevens verstrek, ik dan toch overstap naar de NEM. Zijn reactie: “Ja mevrouw, daar komt het eigenlijk wel op neer”. Zodoende heb ik hem opnieuw aangegeven dat ik daar totaal geen interesse in heb en de deur dicht gedaan.

Ik vind deze manier van klanten werven echt zwaar misleidend! Zeker omdat ik van te voren heb aangegeven dat ik niet wil overstappen, hij daarop heeft geantwoord dat dat ook zeker niet het geval is, maar achteraf blijkt dat dus wel het geval te zijn! Crimineel zou ik het bijna willen noemen, onder valse voorwenselen iemand proberen te binden aan een organisatie!

Gewenste oplossing

Ga nooit met deze organisatie in zee, hoe mooi hun verhaaltjes ook denken te zijn!!!!!!! Het begin is al ontzettend vals, wie weet wat je nog meer gaat tegen komen als je er wel mee in zee gaat.. Onthoud, goedkoop kan nog wel eens gigantisch duurkoop zijn..

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of