Complaint: MISLEIDENDE TARIEVEN BIJ VERLENGING JAARCONTRACT

user-29830 on 17 January 2011 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Bij verlenging van het jaarcontract blijkt NL energie het jaar contract te verlengen tegen de zeer hoge prijs van een driejaarscontract.
Reden die zij opgeven dat zij volgens de algemene leveringsvoorwaarden gerechtigd zijn om het tarief voor verlenging te baseren op de prijs van het 3 jaarstarief. Dit is echter zeer hoog en veel hoger dan dat voor variabel en ook zeer hoog in verhouding tot andere aanbieders.
Nl energie stelt dat dit de prijs is waarvoor zij het contract stilzwijgend hebben verlengt.
Dit is zeer misleidend omdat dit niet aan het einde expliciet wordt voorgesteld en je dit ook niet uit de algemene leveringsvoorwaarden kunt opmaken.

Gevolg is dat de energieprijs van NL energie in mijn geval ruim 400 euro duurder uitvalt dan bij de huidige prijzen.
Omzetten naar variabel tarief kan niet alleen opzeggen kan waarbij een boete door NL energie in rekening gebracht wordt.

Het voordeel bij opstappen blijkt veel hoger te zijn dan de boete dus ben ik maar opgestapt.
Let op de kleine letters bij verlenging en het recht voor vastlegging tegen prijzen die gelden voor andere perioden simpelweg omdat zij geen prijs aanbieden voor verlenging van het 1 jaar contract. Het 1 jaarskontract geldt alleen voor aanbieding bij aantrekken van nieuwe klanten.
Sterk misleidend dus en volgens mij ook een beetje op de rand van heersende fatsoensnormen.

Gewenste oplossing

niet in rekening brengen van de boete omdat de prijs bij verlenging van 1 jaarscontracten niet bestaan en de prijswijziging (zeer hoog) niet expliciet wordt aangeboden als alternatief.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of