My complaint:
Bijna 2 jaar geleden heb ik onvoldoende informatie gehad over een nieuw contract bij de NEM. Ik werd telefonisch benaderd. U bent altijd voordeliger uit, wij geven ‘laagste prijs garantie’ enz. Ik zou het bedrag zelfs dubbel terug betaald krijgen als mocht blijken dat ik bij andere aanbieders duurder uit zou zijn.
Eektra staat voor 3 jaar vast, gas variabel tarief
Bij het melden dat ik nu veel meer geld kwijt ben dan bij andere maatschappijen, dan wordt nu gemeld dat ik moet aantonen, met een gelijk contract van elektra 3 jaar en gas variabel, dat ik voordeliger uit zou zijn.
Deze regel was niet gemeld.
Inmiddels is bekend dat NEM extreem hoge vaste lasten berekend, maar uitiendelijk gaat het om het totaal bedrag dat ik kwijt ben. Het is onjuiste en incomplete informatie geweest van de NEM, zij waren op een onrechtmatige manier klanten aan het binnenhalen.
Gewenste oplossing
Vergoeding van te veel betaalt bedrag, vergeleken met laagste tarief van Nederland (verbruik en vastrecht).
Zoals beloofd zou dat dubbel terugbetaald worden.
Ik wil nu, voor mij, echt de voordeligste aanbieder en zonder boete kunnen stappen.