Complaint: Niet uitbetalen combikorting!

user-14891 on 30 June 2010 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb 19/4/2010 een nieuwe energie maatschappij gezocht. Dat is minimaal 30 dagen voor einde van mijn contract bij de NEM 10/06/2010. De nieuwe energie maatschappij heeft in het Landelijke systeem gekeken en zag daar dat ik per 1/6/2010 vrij van contract was. Dus mijn aansluiting heeft op 1/6/2010 plaatsgevonden bij Energie Direct. Nu krijg ik geen combikorting omdat ik niet een jaar klant ben geweest. Dit kon ik niet weten. Daarnaast zou er een boete in rekening gebracht worden als ik korter dan 1 jaar lid zou zijn (kleine lettertjes achterop aanmelding goed gelezen) maar deze boete was niet te zijn op mijn eindafrekening. Energie Direct heeft me geadviseerd om contact op te nemen met de NEM omdat zij konden zien dat ik per 1-6-2010 vrij zou zijn van een contract. Heb dit nu bij de NEM neergelegd en ik zou worden terug gebeld door iemand van de combikorting. Je denkt toch niet dat ik zelf op 10 dagen 394,50 door mijn neus ga boren. Waarom moet het altijd zo lastig gaan?

Gewenste oplossing

Uitbetaling van de combikorting 394,50. Als ik hiervoor nog 10 dagen klant moet zijn via de NEM dan vind ik dit niet erg. Ben niet ontevreden over de NEM maar financieel ben ik dit jaar goedkoper uit bij Energie Direct. Vandaar mijn overstap.

Message from

14 years ago - Ik heb echt PRECIES hetzelfde probleem, met dezelfde combikorting. Ik heb een klacht ingediend per brief. Mijn voicemail werd ingesproken met een reactie op deze brief (??). Ik heb teruggebeld, en ze gaan niet eens in op mijn inhoudelijke argumenten. Als mijn klacht niet opgelost is (nee dus!), kan ik opnieuw een brief sturen naar dezelfde postbus en komt het wéér bij de klantenservice terecht. Hier klopt iets niet!! Ik ga er achteraan want nog los van mijn klacht vind ik deze manier van behandeld worden enorm frustrerend!

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte mevrouw Fransman - Janssen,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij hebben u op de hoogte gebracht van ons standpunt. Helaas hebben wij u niet de gewenste oplossing kunnen bieden. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of