Complaint: Onjuiste (te hoge) eindafrekening elektriciteitsnota

user-121662 on 15 August 2012 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In het kader van mijn verhuizing heb ik samen met mijn makelaar en de nieuwe bewoner de meterstanden opgenomen, deze vastgelegd en ondertekend door makelaar, nieuwe bewoner en mezelf. Vervolgens deze via internet doorgegeven. tot mijn grote verbazing is er op de eindafrekening 20 kWh meer aangegeven dan we hadden vastgesteld. Dit telefonisch doorgegeven aan de NEM: daar te horen gekregen dat ze er daar niets aan konden doen, ik moest maar een klacht indienen. Dat per mail gedaan, met de volgende reactie van de NEM:

“de meterstanden die zijn gebruikt voor de eindnota zijn opgenomen door een meetbedrijf. Deze meterstanden worden helaas niet gecorrigeerd. Bovendien valt het verschil van 20 kWh buiten de norm. Helaas hebben wij u niet de gewenste oplossing kunnen bieden. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten. Heeft u nog vragen?
De medewerkers van onze Klantenservice staan graag tot uw beschikking, bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur via 088-7307307 (lokaal tarief) of via www.nle.nl.
Met vriendelijke groet, Nederlandse Energie Maatschappij. Team Klachtafhandeling”.

Desired solution:

Naast het feit dat het apert onjuist is dat de meterstanden zijn opgenomen door een meetbedrijf, is het natuurlijk belachelijk dat de NEM zo maar meer berekend aan stroom dan er is doorgegeven en verbruikt is: pure fraude naar mijn mening; als men op deze wijze bij alle cliënten handelt, kan dit oplopen tot een fors bedrag!

Ik verwacht alsnog uitleg van de NEM in deze, excuses, en een correcte factuur.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that NLE posted

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij hebben u per e-mail op de hoogte gebracht van ons standpunt. Helaas hebben wij u niet de gewenste oplossing kunnen bieden. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog vragen?
De medewerkers van onze Klantenservice staan graag tot uw beschikking, bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur via 088-7307307 (lokaal tarief) en via www.nederlandenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Team Klachtafhandeling
De Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of