Complaint: onterecht afsluiten wegens zg wanbetaling

user-37376 on 24 January 2011 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

deze klacht heb ik per email verzonden naar NLenergie en Vestingfinance;
het is zeer spijtig dat er zo slecht om word gegaan met een klant van NLenergie. Ik zal kort samenvatten wat er hier allemaal gebeurt;

mevrouw Looijestijn heeft een eindafrekening gekregen van 422,= en belde met NLenergie voor een betalingsregeling. Haar voorstel werd geweigerd en de medewerker gaf als reden op dat de maandpremie te hoog werd. De betalingsregeling welke zij voorstelde was om haar maandpremie van 138,= per maand te verhogen naar 175,= per maand. Dit kon dus niet en zij begreep er helemaal niks van maar de medewerker aan de telefoon deed ook nogal vastberaden dus heeft zij gezegd dat ze een brief zou schrijven. In de brief stond opnieuw een voorstel en dit keer van 75,= per maand. Daarop heeft NLenergie een brief terug gestuurd met de mededeling dat mevrouw Looijestijn contact diende op te nemen om dit voorstel met haar door te nemen tevens stond er vermeld dat ivm lange wachttijden het ook mogelijk was op de site een telefoonnummer achter te laten. Dit laatste heb ik voor haar gedaan omdat ik haar hiermee altijd help en heb ik 2 mobiele nrs achtergelaten maar helaas niets van vernomen. Na een aanmaning is er weer gebeld door haar en heeft zij de wachttijd voorwaar genomen en uiteindelijk door in het menu een 2 te kiezen kwam ze met een medewerkster genaamd Jessica Houwert die over de facturen zou gaan. Ik heb toen het woord genomen omdat er door mij een fout is gemaakt. Ik heb namelijk de storting vanaf mijn rekening gedaan maar helemaal vergeten het klantnummer mee te geven waarna NLenergie het geld terug op mijn rekening heeft gestort en op dezelfde dag kwam de mededeling dat het naar een incassobureau was gegaan. Na mijn hele verhaal te hebben aangehoord zei deze Jessica dat ik verkeerd zat en een andere afdeling moest hebben?! Ik werd ook direct doorverbonden en stond weer in de wacht! Na een liedje of 3 heb ik de moed opgegegeven en een regeling getroffen met het incassobureau. Niet wetende dat een energiebedrijf als NLenergie direct gaat afsluiten als ze helemaal de informatie niet hebben kunnen achterhalen terwijl er 2 betalingsvoorstellen zijn gedaan??? Ik zeg gewoon “niet doen” u kunt toch niet zeggen dat er sprake is van wanbetaling als u ziet dat een vergissing menselijk is? Is NLenergie dan hetzelfde als al die andere bedrijven die zo in het nieuws hebben gestaan met de klantenservice, Yoep van t Hek had er een site voor geopend maar ik heb toch niet gehoord dat NLenergie hier ook bij hoorde? Na het bedrag dat was terug gestort heb ik direct de maand december en januari overgemaakt en de 25 euro aanmaningskosten gezien ik was vergeten een klantnr te vermelden. Ik heb mijn fout erkend aan de medewerker en verwacht nu toch wel dat hier word ingezien dat het op een vergissing en een heleboel miscommunicatie berust? De regeling is al getroffen met het incassobureau waardoor er al 200,= meer moet worden betaald en dan wilt u ook nog overgaan tot afsluiting??? Sorry hoor maar dat vind ik niet netjes van NLenergie en nogmaals mijn welgemeende excuses maar behalve een brief sturen met het verzoek om contact op te nemen is alles wat NLenergie heeft geprobeerd en van onze kant zijn er wel degelijk reacties gekomen maar die zijn in de wind geslagen. Doet u nou niet de afsluiting doorvoeren en alles zal keurig netjes worden betaald. Ik zal een bijlage toevoegen als bewijs dat ik de betaling van november, december en januari had voldaan maar per abuis het klantnr ben vergeten. Tevens waren wij nog steeds in de veronderstelling dat er nog een voorstel moest worden besproken en in de brief is dit voorstel vastgelegd dat kunt u zelf nog nazien. Er is ook wellicht een opname van het gesprek met Jessica Houwert? Daar word ook nog tekst en uitleg gegeven waarna ik weer doorverbonden word.

Ik hoop echt dat ik niet weer word doorverwezen of word genegeerd want dit is een hele vervelende situatie en nimmer wil iemand als wanbetaler worden afgeschreven. In afwachting van uw antwoord hoop ik een positieve reactie.

Gewenste oplossing

Herstel van de incasso – een betalingsregeling accepteren – afsluiten annuleren.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij hebben u op de hoogte gebracht van ons standpunt. Helaas hebben wij u niet de gewenste oplossing kunnen bieden. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of