Complaint: Opzegvergoeding bij verhuizing

Sam123LY on 27 June 2013 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wij hebben bij onze verhuizing het contract meegenomen naar het nieuwe adres. Nu moeten wij opzegvergoeding voor electriciteit betalen, terwijl wij dit mee hebben genomen! Wettelijk is een energiecontract persoonsgebonden en niet adresgebonden en moet deze bij verhuizing dus worden meegenomen (of opgezegd). En er mag alleen een opzegvergoeding in rekening worden gebracht als men een contract opzegt. Wat NLE doet is dus in strijd met de wet!

Desired solution:

Opzegvergoeding elektriciteit contract terugnemen/geld terug storten.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to NLE about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

Message from NLE

11 years ago - Geachte heer/mevrouw, Onlangs heeft u een klacht ingediend over een in rekening gebrachte opzegvergoeding. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten. Naar aanleiding hiervan hebben wij uw verzoek in behandeling genomen. Wij zijn blij dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost. Heeft u nog vragen? De medewerkers van onze Klantenservice staan graag tot uw beschikking, bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur via 088-7307307 (lokaal tarief) en via www.nle.nl. Met vriendelijke groet, Team Klachtafhandeling Klantenservice NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Klant op 28-06 telefonisch niet bereikt, e-mail verzonden. Opzegvergoeding is onterecht en zal kwijtgescholden worden. Oude nota wordt ingetrokken. Klant ontvangt spoedig een nieuwe nota zonder opzegvergoeding.

All complaints of