Complaint: Nederlandse Energie Maatschappij en Interum Justitia zonder enig contract gewoon mijn stroom en gas afsluiten

059254 1224 on 16 January 2013 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Hallo, wij hebben een hotel restaurant overgenomen en de schrik sloeg me om het hart toen ik door een medewerker van Intrum Justitia werd gebeld met de boodschap dat ik even 2580 euro wilde overmaken aan de Nederlandse Energie maatschappij, het vreemde is dat ik geen energiecontract bij hen had afgesloten, maar als ik niet betaalde zouden ze me binnen 1 week afsluiten.
Mijn vrouw heeft toen maar betaald en vervolgens kreeg de vorige eigenaar van ons restaurant een leuk presentje van de Nederlandse Energie Maatschappij bijna 3500 terug op de eind afrekening.

Nu inmiddels 2 jaar later nog steeds het geld niet terug van de Nederlandse Energie Maatschappij en geen reactie van Intrum Justitia, blijkbaar kun je zonder enig bewijs iemand sommeren om even een paar duizend euro afhandig te maken. We gaan nu de zaak aanhanig maken bij de rechter en zullen het bedrag inclusief misgelopen rente inkomsten een een week telefoonkosten op beide partijen gaan verhalen.
Volgens onze advocaat mag Intrum Justitia nooit zonder enig bewijs incasseren en moet er toch enigszins sprake zijn van een overeenkomst tussen beide partijen.

Desired solution:

Geef mijn geld terug en haal het geld bij de vorige eigenaar!!(die had wel een contract bij Nederlandse Energie maatschappij) Misschien is het ook handig als je gaat incasseren dat je bij de vordering de overeenkomst van beide partijen meestuurt dat bespaart beide partijen veel moeite, tijd en geld.

Zoals jullie allen kunnen zien heb ik deze klacht op 14 juni 2012 voor het eerst geplaatst, ik heb een mail van deze partij gehad en er stond dat mijn probleem was opgelost, niet dus. Dit is het derde jaar dat we bezig zijn om ons geld terug te krijgen, het is een schande hoe deze twee partijen te werk gaan.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to NLE to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

Message from NLE

11 years ago - Geachte heer/mevrouw, Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten. Inmiddels heeft u contact gehad met onze klantenservice. Deze week wordt u teruggebeld om uw klacht te bespreken. Heeft u nog vragen? De medewerkers van onze Klantenservice staan graag tot uw beschikking, bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur via 088-7307307 (lokaal tarief) en via www.nle.nl. Met vriendelijke groet, Team Klachtafhandeling Klantenservice NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Inmiddels heeft u contact gehad met onze klantenservice. Deze week wordt u teruggebeld om uw klacht te bespreken.

Heeft u nog vragen?
De medewerkers van onze Klantenservice staan graag tot uw beschikking, bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur via 088-7307307 (lokaal tarief) en via www.nle.nl.

Met vriendelijke groet,

Team Klachtafhandeling
Klantenservice NLE

All complaints of