Complaint: NEM geeft onjuiste, onvolledige informatie

user-30306 on 29 November 2010 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Bijna 2 jaar geleden heb ik onvoldoende informatie gehad over een nieuw contract bij de NEM. Ik werd telefonisch benaderd. U bent altijd voordeliger uit, wij geven ‘laagste prijs garantie’ enz. Ik zou het bedrag zelfs dubbel terug betaald krijgen als mocht blijken dat ik bij andere aanbieders duurder uit zou zijn.
Eektra staat voor 3 jaar vast, gas variabel tarief
Bij het melden dat ik nu veel meer geld kwijt ben dan bij andere maatschappijen, dan wordt nu gemeld dat ik moet aantonen, met een gelijk contract van elektra 3 jaar en gas variabel, dat ik voordeliger uit zou zijn.
Deze regel was niet gemeld.
Inmiddels is bekend dat NEM extreem hoge vaste lasten berekend, maar uitiendelijk gaat het om het totaal bedrag dat ik kwijt ben. Het is onjuiste en incomplete informatie geweest van de NEM, zij waren op een onrechtmatige manier klanten aan het binnenhalen.

Gewenste oplossing

Vergoeding van te veel betaalt bedrag, vergeleken met laagste tarief van Nederland (verbruik en vastrecht).
Zoals beloofd zou dat dubbel terugbetaald worden.
Ik wil nu, voor mij, echt de voordeligste aanbieder en zonder boete kunnen stappen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of