Complaint: nem komt hun afspraken gewoon niet na

user-7044 on 07 February 2010 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

in september 2009 kreeg ik de eind nota van de nem 2727 euro bij betalen.
nou ik kreeg de schrik van mijn leven,betalen we al 220 euro per maand en we zijn maar met z,n tweetjes en overdag werken.
de dag erna gebeld,deze mevr kon me hier geen uitleg op geven,wel kon ik een betalingsregeling treffen 6 keer 460 euro,ik heb meteen gezegt,dat ik dit niet kon betalen,en vroeg voor een andere oplossing.
dat zou geregeld worden,en zou hierover bericht krijgen,en over de vragen van de eindnota moest ik maar een brief schrijven.
de dag erna heb ik een aangetekende brief gestuurt,met daarin uitleg over dat ik ineens het dubbel aantal kuub gas en stroom was gaan verbruiken,terwijk ik bij essent altijd 2500 kuub gas en 5000 kuub electra verbruikte en nu ineens 4500 kuub gas en 7500 kuub terwijl ik al jaren bij essent bijna altijd hetzelfde verbruikte,er zat wel eens een paar kuub in.
op deze brief kreef ik eigenlijk geen antwoord,en er werdt inmiddels wel gewoon 460 euro afgeschreven terwijl ik hiervoor geen toestemming had gegeven,ant ik kan dat niet missen,dus terug gestoort.
weer een aantal brieven gestuurt,maar ook hier geen antwoord,krijg ik in nov telefoon van de nem,en deze meneer wou mijn klachten die avond bespreken,nou hij kon me geen uitleg geven op de hoge rekening,alleen kon hij mij vertellen dat de boete was voor het eerder beeindigen van het contract (dat wist ik ook wel) en dan vroeg ik hem over een gepaste betalingsregeling,nou dat ging hij nu meteen regelen,want ja dit kon natuurlijk niet.
maar er werd niks gedaan,in dec krijg ik het incasso buro op mijn dak dat ik direct 2727 euro plus 450 euro moest betalen,ik ze gebeld en alles uitgelegt,ook van de inmiddels (6) verzonde brieven,belooftes aan de telefoon) de onbeschofte man van het incasso buro vond het geen excus en zei dat ik moest betalen want anders maakte hij mij het leven zuur.
ook bij hun kon ik in 6 keer betalen 6 keer bijna 600 euro,ja daag kan ik niet.
ik heb ze de dag erna alle brieven gestuurt plus de namen met wie ik gesprokken heb,daarna niks meer gehoort van het incasso buro.
in januari werdt ik weer gebeld door nem,ja nu wisten ze waardoor ik zoveel moest belalen,de 6 jaar hiervoor hebben ze mijn meterstanden steeds geschat???? o,ja
nou ga dat nu maar eens bewijzen,maar deze meneer beloofde mij met zijn hand op z,n hard,dat het incasso werd ingetrokken,en dat er een passende regeling kwam,want ja 2727 euro is wel heel veel,en tenslotte vond hij dat ze eerder mijn klacht hadden moeten bekijken,en dat ik er verder ook niks aan kon doen.
oke,fijn meneer,als ik moet betalen,dan moet ik betalen,dus graag een goede regeling en ook willen we ons vakantie geld in mei naar jullie overmaken,hij zou het direct gaan regelen.
nou vorige week een brief van nem,alles werd afgewezen,en ik moet het maar verder regelen met het incasso buro.
nou ja zeg,beloven,beloven en niks doen,ik vind dit niet netjes,zo ga je niet met mensen om,waarom zorgt de nem dat veel mensen door hun in de problemen komen.????ben dan ook zeer boos en teleurgesteld

Gewenste oplossing

dat ze hun beloofte wat ze telefonisch met je afspreken eens nakomen

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by NLE

Comment by poster of the complaint

14 years ago - NEE,NEDERLANDSE ENERGIE MAATSCHAPIJ. deze klacht is NIET opgelost. dat kunnen jullie wel heel leuk op deze site zetten,maar dat klopt niet. KOM JULLIE AFSPRAKEN NA. ik ga hier echt de media mee opzoeken. dit kan echt niet wat jullie doen. beloven,beloven en niks daar

All complaints of