Complaint: NEM steelt willens en wetens geld van bejaarde

user-35875 on 14 January 2011 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Klacht over ongewenst afschrijven door Nederl. Energie Mij

L.S.

Van de rekening van mijn bejaarde moeder wordt voor energielevering op het oude adres in Amstelveen nog steeds 16 euro p.m afgeschreven.
Aanvang september 2009 heeft de NEM hierover een schriftelijk verzoek tot stoppen van energielevering ontvangen en het verbod om automatisch te incasseren via haar rekening alsmede het verhuisbericht van mijn ouders.
In februari 2010 heb ik gebeld met de NEM omdat hieraan geen gehoor werd gegeven. Een medewerker gaf aan dat de meterstanden nog eens per post toegestuurd moesten worden.
De meterstanden zijn toen wederom toegestuurd.

Mijn ouders zijn in september 2009 verhuist naar een zorginstelling.
De nota;s t.w. 16 Euro worden sindsdien nog steeds automatisch van mijn ouders rekening afgehaald.
Er is hier geen recht toe.
Ik heb verzocht om onmiddelijk te stoppen met afschrijven en direct het bedrag vanaf september 2009 tot heden het afschrift van 23-12-2010 terug te storten op de rekening van mijn moeder.
Het bedrag dat ik met onmiddelijke ingang terug verwacht is 256 Euro.

De mevrouw die ik juist aan de lijn had heeft mij helemaal niet geholpen en was buitengewoon onbeschoft. Wel bleek dat er in februari 2010 notitie is gemaakt van mijn telefoongesprek maar er is vervolgens geen gevolg gegeven aan mijn verzoek levering en afschrijving te stoppen. De NEM was dus wederom op de hoogte gesteld van de verhuizing en mijn verzoek de ernergie af te sluiten.
Dat was inmiddels het tweede verzoek.
Dit komt niet zo goed over. Net zo min als de mevrouw die geinstrueert lijkt om alleen maar verwarring te scheppen en niet genegen is oplossingen te bedenken. Ze zat mij uit te lachen.

Is hier iets aan te doen, ik geloof dit niet!

Gewenste oplossing

Terugstorten van 256 Euro (gerekend tot 23-12-2010)
en een excuus wegens onbeschoft gedrag via de telefoon

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of