My complaint:
Door ziekte kon ik mijn studie JMB (Juridisch Medewerker Bedrijfsrecht) via NHA niet voorzetten toen ik deze in 2010 ben begonnen.
Bij het aangaan van de studie werd duidelijk aangegeven dat je meerdere jaren je huiswerk mag insturen en dan alsnog examen kunt doen.
Nu blijkt dat het aan mij verkochte studie materiaal niet aansluit op de examen eisen. Ze willen mij wel ‘een aanbieding’ doen en ik mag de cursus opnieuw bestellen voor 50% van de kosten oftewel ik moet 200 euro bijbetalen.
Dit sluit niet aan op de aangegeven mogelijkheid om langer over je studie te doen.
Daarnaast verkoopt de NHA dus studie materiaal dat niet aansluit op het examen, wordt men als student niet van dit feit op de hoogte gebracht terwijl dit al langere tijd bekend is maar pas op het moment dat je er zelf naar vraagt.
Zeer slechte zaak!!
Kortom omdat ik ziek ben geweest en na herstel mijn studie eindelijk kon hervatten word ik nog eens extra gestraft omdat ik buiten mijn schuld om studie materiaal bezit dat niet aansluit op het examen en daardoor dus nog eens 200 euro extra kosten moet maken als ik deze studie zou willen afmaken.
Dit ondanks dat ik al honderen euro’s heb betaald voor wat nu blijkt een onbruikbare studie en ik geen gebruik kan maken van de andere aangeboden diensten omdat het materiaal hier niet op aansluit.
NHA geeft aan dat zij aangesloten is bij een branche organisatie maar leeft de gedragscode niet na!
Ook kan een student op deze manier geen aanspraak maken op de afgegeven examen garantie simpelweg omdat de studie niet eens aan de examen eisen voldoet!
Het studie materiaal stikt van de fouten maar dit spant toch echt wel de kroon.
**** bedrijf gaf aan binnen 2 weken met een reactie te komen we zijn nu ruim een maand verder maar nog altijd geen reactie, bedrijf zet je klacht op deze site dus gewoon in behandeling en verder doen ze er niets mee!
Ik heb het advies gekregen verdere stappen te nemen en mijn klacht kenbaar te maken via radar.
Jammer dat een klacht via deze site niet serieus wordt genomen.****
Desired solution:
Kosteloos vervanging van het slechte studie materiaal dat aan mij is verkocht of mijn geld terug.
Dit is een wanprestatie want geen van de afgegeven garanties en bijkomende zaken zoals het meerdere jaren over je studie doen kan worden nagekomen omdat het studie materiaal niet eens voldoet aan de eisen van het examen.
Ik heb dus honderden euro\'s betaald voor een studie die waardeloos is.
Daarnaast zou het fijn zijn als de klantenservice mails beantwoord en niet eerst een aantal werkdagen wacht om je vervolgens af te schepen met een onvolledig antwoord dat nog meer vragen oproept dan het beantwoord.
Mocht NHA weer in gebreke blijven dan zal ik mij wenden tot het keurmerk waar NHA bij is aangesloten.
De gedragscode geeft duidelijk aan dat de consument niet de dupe mag zijn van voorziene fouten en het in gebreke blijven van de organisatie, in dit geval de NHA.
Het lijkt mij niet de bedoeling dat je als student honderden euro\'s moet betalen voor materiaal waarmee je niet eens examen zou kunnen doen simpelweg omdat het niet aansluit en barst van de fouten.