Complaint: geen begrip of medewerking

user-182269 on 05 June 2013 about NHA Thuisstudies in category Opleiding

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb de 2 cursussen besteld om op het werk beter uit de voeten te kunnen met deze programma’s. Dit zou wel door de baas vergoed worden. Toen de cursussen binnenkwamen bleek mijn baas daar eigenlijk aan te willen meedoen. Toen ik uiteindelijk besloot de cursussen dan maar terug te sturen was de officiële termijn al verstreken. Ik heb de pakketten toch, aangetekend, teruggestuurd. Ik vergat daarbij een officiële opzeggingsbrief toe te voegen, echter is er duidelijk over gebeld en gemaild geweest dat ik het wou opzeggen. Uiteindelijk heb ik die brief verstuurd. Echter bleek dat ze gewoon doorrekenen, zelf toen de pakketten er al lagen en na al het contact daarover.
Om te laten zien dat ik eerst een fout heb gemaakt, heb ik de termijn betaald tot de datum dat ik de pakketten teruggestuurd heb. Nu eisen ze alsnog van mij dat ik alle termijnen daarna ook nog betaal. Dit terwijl ik allang geen cursus meer had liggen. Trouwens is de tablet ook nooit verstuurd.

Dit was mijn laatste mail die ik verstuurd heb :

Goedemorgen nogmaals mevr. Grubben,
Om te bewijzen dat we bereidt zijn te betalen heb ik de 1e termijn rekeningen betaald.
Het ging hierbij om 2 x 66,40 euro.
De 2e termijn rekeningen zijn pas 13 mei binnengekomen en aangezien de pakketten al 3 mei in jullie bezit waren heb ik die niet betaald.
Als u hiermee tevreden bent dan hoor ik het graag.
We kunnen dit dan als afgewerkt beschouwen.

Met vriendelijke groet,
N. Roegiest / E. Koke

De reactie van Mevr. Gruben was een mail zonder tekst en 2 rekeningen. zie bijgevoegde bestanden

Desired solution:

Ik ben tevreden met wat ik tot nu toe heb betaald aan NHA, nl. 2 keer 66,40 euro. Als dit geaccepteerd wordt dan vind ik het goed.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to NHA Thuisstudies about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NHA Thuisstudies

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NHA Thuisstudies

Comment by poster of the complaint

11 years ago - "" Op 5 juni 2013 is via e-mail door de supervisor van de klantenservice de cursist geïnformeerd over de opzegvoorwaarden. " Er staat in deze mail geen tekst alleen 2 facturen. De opzeg voorwaarden zijn al 3 mei besproken, daar zijn e-mail berichten over om aan te tonen. Indien gewenst kan ik alle e-mail verkeer hier toevoegen.

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Hieronder het antwoord van mevr. Gruben op mijn prive mail adres : NHA Opleidingen Industrieterrein 37 5981 NK Panningen Tel. Fax. 077 - 30 67 000 077 - 30 77 872 Geachte heer Roegiest, Wij vinden het vervelend te horen dat u ontevreden bent over de afhandeling van de opzegging van de cursussen Word en Excel van mevrouw Koke. Het retourneren van lesmateriaal houdt niet in dat een cursus opgezegd wordt, hiervoor dient daadwerkelijk een aangetekende opzegbrief verstuurd te worden. Uitleg over de opzegging is op 3 mei 2013 via e-mail aan mevrouw Koke verstuurd, daarnaast is zij over de opzegprocedure schriftelijk ingelicht, deze brief is verzonden op 14 mei 2013 n.a.v. retournering van het lesmateriaal. Op 30 mei heeft u telefonsich met de heer Croonebroek afgesproken dat wij de opzegging berekenen over 16 lessen (totaal bestaan de cursussen uit 20 lessen). Mevrouw Koke hoeft dus niet het volledige studiegeld te betalen, wij hebben uit coulance de betaling van 4 lessen laten vervallen. Met vriendelijke groet, Caroline Grubben Supervisor - afdeling Klantenservice NHA ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Het materiaal is dus teruggestuurd. Enkel de officiële brief is later verstuurd. Dus is het duidelijk dat zij blijven rekenen ook al ligt het lesmateriaal bij hun. Er is dus absoluut geen sprake van begrip, coolance of wat dan ook. Het is rekenen, rekenen en rekenen. De fout van te laat terug zenden heb ik bevestigd en voor betaald en ondanks dat willen ze nog de rest van het lesgeld voor materiaal dat hier niet is. Dit is ook een manier om makkelijk aan je geld te komen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that NHA Thuisstudies posted

NHA Thuisstudies

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Op 5 juni 2013 is via e-mail door de supervisor van de klantenservice de cursist geïnformeerd over de opzegvoorwaarden.

All complaints of