Complaint: Vervolg klacht verwarrende studie NHA

user-187210 on 24 July 2013 about NHA Thuisstudies in category Opleiding

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

De zelfde klacht alleen stelt het NHA dat de klacht is opgelost. Nu is het mij ook duidelijk dat het NHA zoveel klachten oplost. Ze sturen een brief waarin hun antwoord staat, je krijg zelf geen eens de gelegenheid om op de brief te reageren. En hun stellen dat de klacht is opgelost. Er is helemaal niets opgelost dit is mijn reactie op hun schrijven.

Datum :23-07-2013
Plaats: Assendelft
Onderwerp: Klacht

Geachte heer W Plum

Graag wil ik reageren op uw schrijven met de datum 19-07-2013.

Lesmateriaal
Ik vind het van jullie kant erg kort door de bocht dat als de uitgever zegt dat het van geen enkel belang is voor de totale kennisoverdracht dat jullie daar dan ook maar gewoon van uitgaan dat dit zo is. Het zou veel prettige zijn als de uitgever een naslag zou geven waarin wij als cursist kunnen zien waar de fouten zitten. En niet bij alles wat wij leren vraagtekens moeten zetten of op het internet op moeten zoeken of dit wel goed is.

Het versturen van het lesmateriaal.
Als ik het bedrag in een keer zou kunnen betalen zou ik dit echt wel doen. Dit heb ik ook al aangeven bij de klantenservice. Ik vraag mij in aller eerlijkheid af waarom het dan 5 maanden moet duren voor ik weer een zending krijg. Terwijl de cursus volgens jullie zeggen in 10 maanden kan worden afgerond. Ik heb ook aangeven bij de klantenservice dat ik mijn eerste examen op 29 juni wilde doen en hier werd gezegd dat dit geen probleem was. Ik zou de benodigde boeken voor het eerste examen hebben. Dus waarom ben ik dan misleid en krijg later te horen dat dit niet zo is. Anders was ik de opleiding niet begonnen. Maar hier heeft u het verder niet over. Het is erg makkelijk om in de brief te stellen dat het op de website en in de studiegids staat. Dus wat de mensen bij de klantenservice zeggen zijn dit dan fabeltjes. Of zit er personeel die niet weten waarover ze het hebben, het is misschien een idee om hun een opleiding te geven.

Klantenservice en studie begeleider.
Waarom geeft uw geen antwoord op de vraag? Als ik een vraag stel waarom krijg ik dan geen of een onbevredigd antwoord van de klantenservice of studiebegeleider.

Huiswerk
Dit geld ook voor huiswerk. Waarom krijg ik hier geen antwoord op.

Toetsen profileren.
Hier geld ook voor waarom krijg ik hier geen antwoord op.

En wat betreft het stopzetten van de opleiding hierop heb ik ook geen antwoord gekregen.

Daarom ga ik dan ook niet akkoord met uw antwoord, en wil ik nog steeds dat de opleiding word stopgezet en ik mijn geld terug krijg. Gaat u hier niet mee akkoord dan ben ik toch genoodzaakt om het uit handen te geven.

Ik hoop dan ook dat u nu wel met een bevredigend antwoord komt.
In afwachting van uw reactie, verblijf ik
Mevrouw H. Nobel

Desired solution:

opleiding stopzetten en lesgeld terug

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to NHA Thuisstudies about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NHA Thuisstudies

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NHA Thuisstudies

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Geachte mevrouw Grubben Tot mijn grote verbazing moet ik constateren dat het NHA geen opleidingsinstituut blijkt te zijn. Ik Ben tot deze conclusie gekomen naar aanleiding van uw antwoord en het antwoord van de door u zo gewaardeerde heer Plum. Uw antwoord verbaasd mij niets u verschuilt zich achter de woorden van de heer Plum . Dhr Plum verschuilt zich op zijn beurt weer achter de woorden van de uitgever van de lesboeken. Het blijkt dus dat niet de opleider bent maar de uitgever. Ik vind het dan ook dat niet u het lesgeld dient te ontvangen maar de uitgever. Dit is degene die bepaald of ik als cursist wel of niet het juiste leer. Zelfs aantoonbare fouten in de boeken poetst u weg onder de noemer: de uitgever vindt…. U heeft het over een proactieve houding van de cursist. Wel beste dame dat ben ik, ik ben zo proactief dat ik inmiddels alles wat door de uitgever in de boeken wordt gesteld in twijfel trek. Ik ben dus alles aan het nakijken en natrekken. Dit houdt in dat ik niet aan u zou moeten betalen maar u aan mij. Wellicht dat u dan aan het eind van mijn onderzoek wel over goed lesmateriaal beschikt. Oh nee stom, stom, stom op het moment dat ik dat zou doen heeft u als zogenaamd opleider weer een ander slachtoffer gevonden om zich achter te verschuilen. Beste mevrouw Grubben daar pas ik voor. Voor wat betreft mijn stelling over het huiswerk kan ik kort zijn. Proactief is prima maar zodra er vragen worden gesteld in de vorm van: Wie werd waar geboren en door wie werd hij hoe genoemd. Is proactief zijn voor mij niet meer aan de orde. In dit geval is het voor mij meer geef een slinger aan het rad van avontuur en we kijken wel waar het schip strand. Hier zijn talloze voorbeelden te geven in het lesmateriaal. Toch wel gek dat mijn lerares ook toegeeft dat de vraagstelling in de opdrachten erg summier is. Zij zou dan ook wel niet proactief zijn. Over de zaken die de klantenservice zegt of schrijft kan ik kort zijn. Zoek een goede uitgever met lesmateriaal voor personeel werkzaam op een klantenservice en biedt het personeel deze thuisstudie aan. Ach waarom een goede uitgever neem er gewoon 1. U controleert toch niet datgene wat in deze cursus wordt aangeboden juist is. Hoeft u ook niet u bent immers niet de opleider maar de uitgever. Zo kunt u zich wederom verschuilen. Betreffende het versneld toesturen van lesmateriaal kan ik kort zijn het voorstel van Uw kant om twee termijnen te betalen om de resterende boeken te krijgen is gewoon hetzelfde als datgene wat U al eerder wilde kortom een sigaar uit eigen doos. Dit is geen oplossing maar een manier om sneller het lesgeld te innen . Tot mijn spijt moet ik dan ook constateren dat ik mijn vertrouwen in Uw organisatie en deze opleiding volledig kwijt ben. In de organisatie omdat blijkt dat de een zich achter de ander verschuilt en de organisatie zich vervolgens verschuilt achter een uitgever. In de opleiding omdat ik niet de kennis van zaken heb om met een vlooienkam door leerboeken heen te gaan. Had ik die kennis wel gehad dan was de opleiding overbodig geweest. Nu weet ik domweg niet welke fouten er nog meer in de boeken staan. U als opleidingsinstituut geeft duidelijk aan de fouten voor lief te nemen. Ik kan dit niet accepteren. Verder geeft U aan dat de door mij ingezonden klachten opgelost zijn. Dit vind ik een erg arrogante houding . Teneinde de klacht voor mij allerminst is opgelost. Ik los dan ook bij deze de klacht zelf op. Ik boek het reeds betaalde lesgeld terug stop verdere betalingen en beeinding dan ook de opleiding.

NHA Thuisstudies

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

mw is per brief op 29-07-2013 op de hoogte gebracht van de oplossing.

All complaints of