Complaint: Niet aangevraagd filmpakket

user-52752 on 14 June 2011 about Canaldigitaal in category Digitale TV

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb eind vorig jaar een BasisHD-abonnement bij Canal Digitaal genomen. Dit kan heel netjes door je telefoonnummer achter te laten op hun website, zodat zij jou bellen om hun product aan jou te verkopen. Daarbij kreeg toen de keuze om 3 maanden lang een gratis film1HD of Sport1HD pakket te nemen. Ik koos voor het laatste.

Na 1 maand het filmpakket te hebben ontvangen kreeg ik plots zwart beeld en heb gebeld met de servicedesk. Deze boden hun excuses aan en een uur later had ik weer beeld. Netjes opgelost, ondanks ik betaald moest bellen voor een gratis aangeboden product.

Nu kijk ik in mei bij m’n afschriften en zie dat ik nu een factuur krijg van mijn BasisHD + film1HD. Direct gestorneerd en gezocht naar een e-mailadres om de reden uit te leggen, want bellen is nog steeds €0.15 per minuut. Via e-mail is niet mogelijk, dus ik heb toch maar gebeld. Liever opgelost dan in het ongewisse blijven.

De helpdesk beweert dat ik bij een dealer op 3 februari het filmpakket heb aangevraagd!Ik ben nog nooit in een winkel of webshop geweest voor hun product. Maar ik ga ook niet betalen voor een product wat ik niet heb gevraagd. Ik wilde graag weten hoe we dit gingen oplossen. Dit kon de helpdesk-medewerker niet.

Ik wilde dus graag weten welke dealer mij dat pakket heeft verkocht, want ik wil graag weten wie dat buiten mij medeweten heeft gedaan en het zo kunnen oplossen. Maar dat kon hij mij niet vertellen.

Ik vind dat echt schandalig, want ik moest hem meerdere keren uitleggen dat ik nog nooit een dealer heb gezien. Waarop hij ook nog vertelde dat dat het geval MOEST zijn geweest aangezien zij niks zonder mijn gegevens kunnen. Dat was voor mij de druppel, want het maakt het wel heel erg eng als anderen buiten mij weten om dan ook mijn gegevens hebben. Dit herhaalde medewerker meerdere keren, waardoor het leek dat hij mij voor mij leugenaar uitmaakte.

Een oplossing was nog steeds niet op handen en ik was ook behoorlijk klaar met Canal Digitaal en vroeg of ik per direct mijn abonnement kon opzeggen. Dat kan uiteraard niet, want ik heb er pas 6 maanden opzitten van de 2 jaar.

Resultaat: Ik blijf storneren totdat Canal Digitaal mij duidelijkheid geeft over de gang van zaken. Zij kunnen mij niet voor iets laten betalen waar ik nooit toestemming voor heb gegeven.

Desired solution:

Weten welke dealer mijn gegevens heeft en een aanpassing van de factuur voor alleen het BasisHD-pakket

Message from from Klacht.nl

15 years ago - Complaint is picked up by Canaldigitaal

Message from from Klacht.nl

15 years ago - Complaint is solved by Canaldigitaal

Message from from Klacht.nl

15 years ago - User added a review about the solution that Canaldigitaal posted

user-52752

Responded on 16 June 2011 at 08:39

Ik wacht het crediteren af en dan is het opgelost voor mij.

Canaldigitaal

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben u zojuist gesproken en aangegeven dat de situatie is opgelost.

Met vriendelijke groet,

WebCare CanalDigitaal

All complaints of