Complaint: niet gehonoreerd geld terug bij vertraging

user-217911 on 12 December 2013 about NS in category Openbaar Vervoer

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 13 november reisde ik van Hoorn naar Utrecht met de trein. Ik stap altijd op Amsterdam Sloterdijk over van de intercity Hoorn-Amsterdam op de intercity richting Utrecht Centraal. Op genoemde dag bleek dat alle intercitys richting Utrecht (vanaf Sloterdijk) vertraging hadden. Om meer kans te hebben nog redelijk op tijd in Utrecht te zijn heb ik een trein van Sloterdijk naar Amsterdam Centraal genomen. Ook op het station Amsterdam Centraal bleek dat de treinen richting Utrecht vertraging hadden. Ik heb de eerstvolgende trein genomen en kwam met ruim een half uur vertraging aan in Utrecht. Ik heb geld terug aangevraagd via mijn NS.NL. Klachtnummer 4048244. Tot mijn verbazing werd de klacht afgewezen omdat ik (volgens de NS) niet de meest optimale verbinding had genomen. Had ik dat wel gedaan had ik, wederom volgens de NS, niet een half uur vertraging gehad. Ik reis met een NS-Business Card eerste klas. Het grote probleem die ochtend was dat er wel werd omgeroepen dat mijn trein vertraging had, maar dat er niet werd omgeroepen wat de eerste mogelijkheid was. Ook door het NS personeel wat ik op het perron aansprak kon mij niet helpen. Naar mijn idee heb ik de meest snelle verbinding gekozen.

Desired solution:

Gewoon mijn aanvraag geld terug bij vertraging honoreren.
Als tip voor de NS: zorg voor een betere communicatie over vertragingen en niet alleen dat een bepaalde trein vertraging heeft maar ook hoe je op een bepaald station kan komen.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to NS about your complaint

All complaints of