Complaint: Nummerbehoud zonder resultaat en vervelende mailtjes van Youfone zoner oplossing

user-55585 on 13 December 2011 about Youfone.nl in category Alles-in-1, Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Youfone
T.a.v. De Directie
Postbus 23441
3001 KK Rotterdam Per aangetekende post

Montfoort, 7 december 2011

Betreft: Afzien van aanvraag bij Youfone / D. van Eunen 06-14284204

Geachte heer / mevrouw,
Op 8 september jl. heb ik bij Youfone getracht een abonnement af te sluiten. Onderstaand een opsomming over de van de gang van zaken:
In oktober heb ik van Youfone een bevestiging ontvangen dat mijn nummerbehoud is goedgekeurd (zie bijlage) en ik heb daarbij een simkaart ontvangen met 06-nummer 22324290. Uw klantenservice gaf destijds aan dat het abonnement per 31 oktober 2011 zou gaan werken. Dit klopt al niet omdat mijn abonnement bij Telfort op 18 oktober zou worden afgesloten Hij werkte wel maar niet met mijn eigen nummer. Hierover diverse keren contact gehad met uw klantenservice. Het zou allemaal goed komen. Ik ben tot op heden niet teruggebeld of per mail geïnformeerd over hoe nu verder. Daarnaast heb ik u brief gestuurd dat ik niet tevreden ben en dit ook bij uw klantenservice gemeld via uw contactformulier. (zie bijlage). Ook hier heb ik geen reactie op ontvangen.
Er gaat een tijdje overheen en ik word op dit nummer gebeld terwijl niemand het nummer kent. Blijkt het de “eigenaresse” van het nummer te zijn. Zij heeft voor nummerbehoud gekozen en ik ook. Vervolgens een aantal keer met Youfone klantenservice gebeld en het zou opgelost worden. Voor haar is het allemaal geregeld. Uw klantenservice kon mij niet doorverbinden met een leidinggevende. Ik zou teruggebeld worden. Helaas, dat moet nog gebeuren.
Vervolgens ontvang ik een mail van Youfone met factuur en selfcare gegevens. Ik heb ingelogd en tot mijn stomme verbazing kan ik zo de gegevens van mevrouw N. Numuan uit Amsterdam. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling.
Ik ontvang een factuur voor een abonnement €22,50 voor de periode 1 oktober 2011 t/m 31 oktober 2011. Dit klopt niet. Ik heb een verzoek gedaan voor abonnement voor 2 jaar 250 belminuten, 80 smsjes en onbeperkt internet. Kom ik op €16,75 per maand. Ik heb toen de geleverde sim gebruikt om met Youfone te bellen. Ik heb een mail gehad, zie bijlage, waar Youfone aangeeft €4,00 in mindering te brengen op de factuur. Helaas ook dit is niet gebeurd.

Daarna is de sim door Youfone op 18 november gedeactiveerd en kon ik deze niet meer gebruiken. Gelukkig kon ik mijn Telfort sim nog gebruiken. Waarom kon ik deze nog gebruiken, omdat Youfone destijds helemaal geen heeft toestemming heeft gevraagd aan Telfort. Ik had inmiddels toch goedkeuring van Youfone ontvangen. Ik denk dat u de verwarring zelf teweeg heeft gebracht en ik vind daarom dat ik het recht heb om af te zien van een overeenkomst met Youfone. Omdat ik natuurlijk niets heb aan een dubbel abonnement. Lijkt mij wel coulant als u mij hierin tegemoet komt. De gemaakte kosten zal ik aan u vergoeden.
U heeft het in uw voorwaarden over het naleven van de afspraken. Zodra deze zijn nagekomen gaan de voorwaarden inwerking. Door bovenstaande voel ik mij bijzonder in de maling genomen. U bent uw afspraken niet nagekomen en DAAROM zie ik af van de overeenkomst.
Uw eigen tekst in uw mail van 8 september 2011:
“Bijgevoegd vindt u de algemene voorwaarden en gebruikersovereenkomst. Deze zijn uiteraard alleen van toepassing als uw bestelling succesvol wordt afgerond.”
Dit is Youfone tot op heden niet gelukt.
Dan ontvang ik op 21 november dat Telfort niet akkoord gaat……..zie bijlage

Geachte mevrouw van Eunen,

Bij de aanvraag van uw abonnement heeft u aangegeven uw huidige mobiele nummer te willen behouden. Hiervoor heeft Youfone een verzoek ingediend bij uw huidige provider en het verzoek is niet geaccepteerd vanwege de volgende reden:
De datum van nummerbehoud is niet mogelijk, omdat deze te ver in de toekomst ligt.
Wij hebben van uw provider vernomen dat 0614284204 een contract heeft tot 19-11-2012. Een verzoek vanuit onze kant voor een eerdere datum is op dit moment helaas niet mogelijk. Wij verwijzen u naar uw huidige provider voor de mogelijkheden voor eventueel vervroegde nummerbehoud.
Wanneer dit niet het geval is, kunnen wij u een nieuw nummer aanbieden van Youfone. U dient er wel rekening mee te houden dat u dan zelf uw huidige abonnement nog dient op te zeggen. Daarnaast heeft u dan een aantal maanden een dubbel abonnement, 1 bij uw huidige provider en 1 bij Youfone. Tot slot willen wij u er op wijzen dat, wanneer u voor een nieuw nummer kiest, nummerbehoud niet meer mogelijk is.
Ik kies niet voor een nieuw nummer. Ik heb al een nummer dat ik wilde behouden.
Met uw schrijven van oktober 2011 zegt u iets anders….en DAAR is Youfone de fout ingegaan. Op 18 oktober 2011 zou mijn abonnement bij Telfort eindigen. Youfone is echt in gebreke gebleven. Ik heb meerdere keren contact opgenomen met Youfone en heb mij aan de gemaakte afspraken gehouden. Alles zou goed komen en nu zit ik met de gebakken peren.
Helaas ben ik gehandicapt en moet ik voor eventuele hulp iemand kunnen bellen. Als Telfort mij niet had kunnen helpen dan zat ik nu zonder telefoonnummer dat bij iedereen bekend is die mij helpt en belt.
Ik weet dat u er een maand de tijd voor kunt nemen om mijn verzoek te behandelen, maar gezien de tijd die ik hier al in heb gestoken vraag ik u met klem mij zo spoedig mogelijk te informeren. Nogmaals, ik zie af van mijn aanvraag.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en In afwachting van uw reactie, verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

D. van Eunen
Waterlelie 1
3417 RK Montfoort
Bijlage(n): zoals genoemd

Desired solution:

Ik wil geen abonnement meer. Door ingebreken blijven van Youfone.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Youfone.nl

Responded on 21 January 2012 at 11:09

Er is nog steeds geen contact geweest. Ik heb een schrijven gehad dat er per 2-2 een contract beeindigd gaat worden. Voor mij een HEEL ONBEKEND nummer. Contact gehad met de opta en ga nu naar de geschillen commissie. Groet

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Youfone.nl posted

Youfone.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

afgehandeld met de klant.

All complaints of