Complaint: Jaarrekening is niet conform afspraak een rekening van 12 maanden!!

user-217705 on 16 December 2013 about Nuon in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

18 november: jaarrekening van Nuon ontvangen. Ik ben het niet eens met de rekening. Er worden 13 maanden in rekening gebracht ipv 12 maanden. Dit vind ik niet correct. Tevens ben ik niet in gelegenheid gesteld om de meterstanden zelf door te geven. Meterstanden zijn geschat, verbruik zou reëel kunnen zijn, echter ik ben het niet eens met het in rekening brengen van 13 termijn op een jaarrekening, terwijl de termijnvoorschotten voor een periode van 12 maanden worden berekend. Ik zou graag zien, dat het maandelijkse termijnbedrag (voorschot) van het te betalen bedrag op de jaarrekening eraf wordt gehaald.
22 november: Gebeld naar Nuon: aangegeven dat er 13 maanden in rekening zijn gebracht in plaats van 12. Mevrouw gaf ook aan dat niet klopt, maar dat Nuon daar verder niets aan kan doen. Het bedrag van 298,40 zou al van de rekening zijn afgehaald + het voorschot termijn van 210 euro. Mevr. van de Nuon gaf aan om het bedrag te laten storneren zodat er een terugbetalingsregeling ingezet kan worden. Ik heb aangegeven hier niet mee eens te zijn. Wij hebben geen kaart ontvangen om de meterstanden in te vullen en er is ook niet iemand aan de deur geweest. Mevr. gaf aan dat ze vrijdag 29 november weer terug zou bellen om de betalingsregeling te regelen. Ik heb mevr. gevraagd om intern na te gaan wat er gedaan kan worden aan de 13 termijnen die in rekening zijn gebracht. Ook heb ik aangegeven het niet eens te zijn met deze werkwijze.
29 november: Nuon heeft gebeld, ze gaf aan dat ze niets kan doen, ze heeft intern ook niets overlegd, aan de 13 termijn ten aanzien van de jaarrekening. Tevens gaf ze aan dat het bedrag niet terug was gestort of dat het bedrag nogmaals automatisch eraf gehaald is. Ze verzocht mij om het bedrag dan opnieuw te storneren. In mijn af- en bijschrijvingenoverzicht zie ik dat er op 27 nov het bedrag gestorneerd is. Ik vroeg mevr. naar de opname van de meterstanden, of zij kan zien wanneer en hoe dit gebeurd is. Mevr. gaf aan dat ze dat niet kan zien, dat het wel namens Nuon uitgevoerd wordt, maar dat de meterstanden via de Netbeheerder wordt opgenomen. Ik heb mevr. gezegd het niet eens te zijn met deze werkwijze en heb direct een klacht ingediend. Tevens aangeven dat ik de klacht via de mail verder wil afhandelen om zo zwart op wit verder te gaan. Tot nu toe nog niet vernomen!
29 november: Heb ik Liander (netbeheerder in onze plaats) gebeld, ik heb gesproken met de klantenservice van Liander. Ik heb haar gevraagd of zij kan zien of wij een opname meterstandenkaart toegestuurd hebben gekregen via mail/post of dat er iemand aan de deur is geweest. Mevr. Guldenaar gaf aan dat er per 1 augustus 2013 de opname van meterstanden door de energieleveranciers opgenomen wordt en niet meer door Liander.
11-12: Krijg ik een mailtje met de bevestiging van een betalingsregeling. Zonder ook maar iets te hebben afgesproken, wordt dit zo gemaild. Ik heb niets meer gehoord van Nuon mbt mijn klacht. Ik vind dit heel erg klantonvriendelijk. Er wordt dus niet geluisterd en ook niet gehandeld naar afspraken. En zonder overeenstemming staat er in het mailtje dat ze de bedragen die terugbetaald moeten worden zo maar van je rekening eraf gaan halen. Ik ben het hier totaal niet mee eens. Weer een reden om over te stappen.

Desired solution:

Met een jaarrekening gebaseerd op 12 maanden conform de termijnbedragen die maandelijks geïncasseerd worden. Heel concreet een jaarrekening tot begin oktober i.p.v. november.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Nuon about your complaint

All complaints of