Complaint: Niet uitbetalen eindafrekening door NUON

user-218157 on 18 December 2013 about Nuon in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Geachte heer/mevrouw,

Begin oktober ben ik overgestapt via Gaslicht.com van Nuon naar Energie Direct.
De meterstanden zijn overgezet per 13 oktober 2013.
De eind afrekening van de Netwerkkosten heb ik 26 oktober ontvangen waar op ik € 14,36 moest bij betalen.
Van de verbruikskosten van Juni t/m 13 oktober heb ik vandaag ( 13 december 2013 ) nog steeds geen betaling door NUON ontvangen.
Europese wetgeving geeft de leverancier 4-8 weken de tijd om deze eindafrekening te regelen.
Ik vind het vreemd dat een eindafrekening van de netwerkkosten waar ik op moet bijbetalen door NUON binnen 2 weken is geregeld en dat een eindafrekening waar ik geld moet ontvangen van NUON gewoon niet wordt geregeld.
Op 18-11-13 gebeld met NUON klanten service. Dit is geen gratis service maar moet door de klant extra over de reeds eigen belkosten moet worden betaald.
“Ja, het klopt. Wij hebben uw meterstanden en binnen een aantal weken krijgt U de eindafrekening van uw energie verbruik”.

Vandaag weer met NUON via 0900-0808 op eigen en extra kosten gebeld. Na 5 minuten in de wacht krijg ik het bericht: “Dit nummer is nog niet in gebruik. De verbinding wordt verbroken.”.
Kontroleert NUON het binnenkomende telefoonnummer en zien ze dat het nummer niet meer als bestaande klant in gebruik is?
Op deze manier voorkomt NUON dat ze worden lastig gevallen door ex-klanten die nog geld tegoed hebben van NUON.

Wordt vervold.
H. van der Laan
Delfzijl.

Desired solution:

Onmiddelijke uitbetaling van de eindafrekening en vergoeding van de gemaakte onkosten ( telefoon en tijd)

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Nuon about your complaint

All complaints of