Complaint: Omruilgarantie belcompany is misleidend

user-50582 on 23 May 2011 about Belcompany in category Telecomwinkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

ik heb voor mijn dochter een Samsung Galaxy Ace gekocht bij Belcompany. Het bedrijf geeft aan dat je binnen twee weken het toestel gratis kan omruilen als die niet bevalt. we zijn keurig binnen de termijn teruggegaan. Het toestel was hartstikke gaaf maar er zaten 2 hele kleine krasjes op (bijna niet zichtbaar). Om die reden kon het toestel niet terug.

Omruilgarantie is bij Belcompany alleen maar een verkooppraatje.

Desired solution:

Toestel kostenloos omruilen naar nieuw toestel.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Belcompany

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Belcompany

Message from from Klacht.nl

13 years ago - User added a review about the solution that Belcompany posted

Responded on 24 May 2011 at 14:21

Dit is geen oplossing maar een herhaling van een standpunt wat volgens mij een onjuist en absoluut klantonvriendelijk standpunt is. Bij de concurrent (The Phone house) heb ik inmiddels de afspraak gemaakt om de telefoon in te ruilen op een Black Berry. Ook de toezegging vorige week in Kampen om met terugwerkende kracht een extra BB abonnement af te sluiten tegen actievoorwaarden wordt niet nagekomen.

Dus ik ben zeer ontevreden over Belcompany (2 x niet nakomen afspraak). Ik zal proberen andere consumenten daar voor te waarschuwen.

Belcompany

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw Wielink,

De omruilgarantie, zoals ook op de kassabon staat, is alleen van toepassing als het toestel onbeschadigd is en compleet in doos. U heeft 2 van onze winkels bezocht, waarbij beide onafhankelijk van elkaar deze beschadigingen hebben vastgesteld aan het toestel. Deze waren helaas te groot om in aanmerking te kunnen komen voor het omruilen.

Wij bieden u onze verontschuldigingen aan voor het ongemak,

Met vriendelijke groet,

BelCompany WebCare

All complaints of