Complaint: Ondeskundige omgang met persoonsgegevens

user-129002 on 20 September 2012 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Via internet, zakelijke spaarrekening aangevraagd. Binnen enkele dagen lag de offerte in de bus. Er stond zelfs VERTROUWELIJK op. Dat is netjes, dacht ik nog. Eenmaal de envelop geopend, viel mijn mond letterlijk open. Tot mijn verbazing stond er in de offerte een gemachtigde benoemd met naam, adres, gsm nummer, ID nummer, etc. Hiervoor had ik helemaal geen opdracht gegeven. De gemachtigde was mijn ex-partner, waarvan ik inmiddels 8 jaar gescheiden ben. De rekening waaraan ik de spaarrekening wil koppelen staat alléén op mijn naam, dus verwacht ik ook dat de spaarreking alléén op mijn naam komt. Met verbazing heb ik de offerte bestudeerd, ben er nu nog van onder de indruk. Mijn vertrouwen in de SNS is hierdoor behoorlijk beschadigd.
Ondeskundige omgang met persoonsgegevens mag toch niet gebeuren? Zeker niet door een bank, die geheimhoudingsplicht heeft!
Ik zal de offerte terugsturen met een begeleidend schrijven en verwacht een nieuwe zonder fouten. Mocht het onverhoopt toch misgaan, dan spijt het me voor SNS. Mijn geld kan ik overal kwijt, vooral in deze tijd.

Desired solution:

Dat SNS zéér vertrouwelijk zal moeten omgaan met gegevens van een ander!

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

12 years ago - Beste Tulpenbos, Erg vervelend dat de aanvraag op deze manier verlopen is. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. We nemen contact op met de afdeling Zakelijk om de klacht te bespreken. Zodra we terugkoppeling hebben, laten we dit hier weten. Met vriendelijke groet, Marnix SNS Bank Webcare

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

SNS Bank

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Tulpenbos,

Er wordt vandaag contact met je opgenomen door een adviseur.

Ervan uitgaande dat jullie er samen uit komen zetten we de klacht hier op opgelost.

Met vriendelijke groet,

Lindsay
SNS Bank Webcare

All complaints of