Complaint: Ongeoorloofde maandelijkse afschrijvingen

user-217833 on 11 December 2013 about Adyen in category Betalingsdiensten

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Adyen schrijft maandelijks, ZONDER toestemming geld af van m’n rekening. Dit doen ze (bewust) dmv een zogenaamde ‘eenmalige machtiging’, waardoor deze niet te retourneren is.
Zelf zeggen ze (zie alle andere klachten) dat ze handelen in opdracht van een bedrijf en slechts een tussenpersoon zijn. Dat ik bij dat bedrijf zelf moet zijn.
Echter, dat is NIET het geval. Adyen is degene die een illegale (lees: frauduleuze) afschrijving doet. ZIJ zijn dus degene die mij mijn geld terug moeten geven en het is dan maar aan hun om dat geld terug te halen bij een zogenaamde andere partij.

Snap overigens ook niet waarom zij hier 100% oplossing scoren, terwijl ze overal hetzelfde antwoorden wat totaal niet gegrond is.

Desired solution:

Stoppen met afschrijvingen en al m\'n geld terug

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Adyen about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Adyen

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by Adyen

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that Adyen posted

Responded on 11 December 2013 at 21:08

"Status: Opgelost"
euhm.. Helemaal niet opgelost!!!!!

"wist u dat adyen 100% oplost"
Euhm.. werkelijkheid: Wist u dat Adyen een oplichtersbedrijf is en 0,000% oplost?!

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Da's lekker makkelijk.. Ik dien een klacht in en degene tegen wie die is ingediend zegt ff simpel "opgelost" en hij staat op 'opgelost'... dus euhm... toegevoegde waarde van heel klacht.nl: 0,0

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Ga dit maar eens neerleggen bij m'n vrienden van Equens en AFM... Wordt tijd dat dit soort frauduleuze oplichtingsbedrijven als Adyen wordt aangepakt.

Adyen

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Dear sir/madam,

Thank you for contacting Adyen Support.

Adyen is a Payment Service Provider and handles payments for online merchants via credit card, bank transfer, and other payment methods. Adyen only offers the technical system for handling these payments. For any questions related to an individual payment or the status of your order you will have to contact the shop where the order was placed.

https://www.adyen.com/info-for-shoppers/

If your payment was refused, and the merchant is not able to give you the reason why, you will have to contact your Issuer. Adyen can not provide you with any details about the Refusal Reason.

Kind Regards,
Adyen Support

All complaints of