Complaint: Ongevragde irritante SMS diensten

user-2970 on 21 November 2009 about Mobilion in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Al 2 maanden ontvang ik een 3 tal smsjes per week in een tijdsbestek van 2 minuten (die ik meteen weggooi) van een een of andere irritante “onderneming”. Nergens staat hoe kom je van dat soort sms af.
Nog erger 1 sms kost mij € 2,521 . Help wat is dat. Het is Mobillion en Mobillion is zich geen kwaad bewust(????) zij zijn slechts tussenpartij. Dus bellen naar Mobillion, no change at all, geen resultaat wel 0,80 ct per minuut. Mogelijkheid om op te lossen ga naar smsgedragscode. nl en voer in de 4 cijfers van de afzender in. Probleem gooi ongewenste sms onmiddellijk weg. Mogelijkheid 2 smsdienstenfilter, heb ik gedaan nu maar afwachten voor resultaat. Mogelijkheid 3 Mobillion geeft een telefoonnummer (graties) waarin de gedupeerden hun beklag kunnen doen en stoppen onmiddellijk de dienstverlening.
Mogelijkheid 4, Mobillion stuurt aan een afnemer (slachtoffer)of hij/zij gediend is met het ontvangen van smsjes die geld kosten. Gedupeerden komen daar pas achter als zij de telefoonrekening ontvangen.
Mogelijkheid 5, Mobillion doet eigen onderzoek of de aanbieder van de dienst betrouwbaar is en niet aan het randje van de wet leeft en daarmee de goede naam van Mobillion schaadt.
Als mobillion een reactie geeft onderteken niet met Medewerker Mobillion, maar met naam, functie en telefoonnummer. Het laatste is een gevoel dat ik heb t.a.v. van Mobillion (dit is geen beschuldiging maar een gevoel) Het gevoel is dat ik te doen heb met een dief (aanbieder) een heler ???? en een slachtoffer en dat ben ik.

Message from

14 years ago - Ik vind het erg jammer om te horen dat u te maken krijgt met kosten waar u niet op zit te wachten. Voor de duidelijk zal ik echter aangeven wat de rol van Mobillion hierin is. Mobillion is een tussenpartij tussen de aanbieder van de dienst en telecombedrijven zoals Vodafone, KPN, T-Mobile etc.Vandaar dat u onze naam op uw rekening ziet. Wij zijn te vergelijken met bijvoorbeeld het bedrijf Interpay dat pinbetaling technisch regelt maar niet de leverancier is van het product dat via een pinpas wordt betaald. Een soortgelijke rol vervult Mobillion voor SMS betalingen. Wij zijn dus niet verantwoordelijk voor de inhoud van de sms berichten van de sms dienst die u ontvangt. Wel zien we erop toe dat de aanbieder van de dienst zich houdt aan de regels die zijn opgesteld, de zogenaamde SMS Gedragscode. Als deze regels worden geschonden dan geven we dit door aan de dienst aanbieder. Ik wil u echter wel helpen. U kunt op http://www.smsgedragscode.nl de vier cijfers van de afzender (bijvoorbeeld 4466) invoeren en inzien wie de dienstaanbieder is en deze partij benaderen. Als u denkt dat u vastzit aan een abonnement kunt u STOP sms’en naar het viercijferige nummer. Als u in de toekomst wilt voorkomen dat u met uw telefoonnummer voor een betaalde sms dienst abonneert dan kunt u dit instellen op http://www.smsdienstenfilter.nl. Hier kunt u uw telefoon voor deze diensten op een makkelijke wijze blokkeren. Mobillion heeft dit SMS dienstenfilter ontwikkeld om te voorkomen dat mensen te maken krijgen met ongewenste kosten. Ik hoop dat ik u hiermee geholpen heb. Voor verdere vragen kunt u een e-mail sturen naar smsvragen@mobillion.nl

All complaints of