Complaint: ongewenste beller

user-150480 on 28 December 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

herhaaldelijk gebeld worden door 06 7364444400, als er gebeld wordt dan vaak meerdere keren achter elkaar.

Desired solution:

Als wij door dit nummer niet meer gebeld worden.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to KPN Internet about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to KPN Internet to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by KPN Internet

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by KPN Internet

KPN Internet

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste JS de Peuter,

Het niet juist configureren van uw telefoon voor de dienst “SMS vast” voor o.a. InternetPlusBellen kan leiden tot “spookoproepen” of anders gezegd 'herhaaldelijke telefoontjes'.

Hoe ontstaat het probleem?
Op het moment dat een klant zijn eerste SMS bericht verstuurt, wordt hij automatisch aangemeld bij de dienst SMS Vast. Als bevestiging hiervan stuurt de SMS Centrale een welkomst bericht. Indien de klant op dit moment zijn toestel nog niet juist heeft geconfigureerd kunnen er spookoproepen ontstaan.
De SMS Centrale probeert het bericht af te leveren, indien dit niet lukt, zal dit na enkele minuten weer geprobeerd worden het bericht te versturen, enzovoorts.
De klant ervaart dit als spookoproepen, eerst hoort zij een tweetal toontjes, daarna is de lijn stil.
Eenzelfde probleem zal ook ontstaan als een andere gebruiker de klant een SMS bericht stuurt.
Veel van deze problemen ontstaan doordat er bij de toestellen geen, of een onjuiste handleiding geleverd wordt (Denk hierbij aan toestellen van o.a. Media Markt, Aldi, Praxis, Gamma, Zwarte Markt enzovoorts).

De oplossing:
Zorg ervoor dat het nummer van de SMS Centrale 06-73644444 (in een aantal toestellen in te programmeren als 06-7364444400) juist in het toestel geprogrammeerd wordt. Afhankelijk van het type toestel moet het nummer van de SMS Centrale één of meerdere malen ingevoerd worden (Er zijn toestellen waarbij voor inkomende berichten en uitgaande berichten een apart nummer ingesteld kan worden).

Wanneer dit niet werkt:
Na 48 uur zullen de pogingen van de centrale om het bericht af te leveren automatisch gestaakt worden. Mocht dit allemaal toch niet werken, dan kun je gebruik maken van het formulier 'Telefonische Overlast'. Op deze pagina kun je dit dit formulier ophalen.

Met vriendelijke groet,

Ivette
KPN Webcare Specialist

All complaints of