Complaint: onjuiste nota

user-33734 on 28 December 2010 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Begin dit jaar een afrekening ontvangen waar ik van achterover sloeg. Bleken de meterstanden helemaal niet te kloppen. Energie:direct (ED) gaf aan dat het schattingen van de netwerkbeheerder betrof en was niet bereid de nota aan te passen o.b.v. de werkelijke meterstanden. Toen ik daarop het verschil heb gecompenseerd met de maandelijkse voorschotten kreeg ik allemaal leuke post van Intrum Justitia. Zaak loopt nog steeds.

Gewenste oplossing

Incassoprocedure bij Intrum Justitia intrekken.
Correcte nota o.b.v. toenmalige juiste meterstanden.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

13 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Hallo,

Vervelend om te horen dat u een slechte ervaring hebt met energie:direct. U schrijft dat u een erg hoge nota hebt ontvangen gebaseerd op foutieve meterstanden. Graag help ik u met een oplossing.

Op dit moment bent u overgestapt naar een andere leverancier. Helaas kan hierdoor geen correctie worden uitgevoerd op uw jaarnota. Wel ontvangt u binnenkort een eindnota. Deze nota wordt gebaseerd op meterstanden die u heeft doorgegeven bij uw nieuwe leverancier.

De foute eind meterstanden op uw jaarnota, worden rechtgetrokken doordat er op de eindnota werkelijke meterstanden worden gehanteerd. Dit houdt in dat het verbruik ook correct is. Zo betaalt u uiteindelijk niets teveel voor uw verbruik bij energie:direct.

De openstaande kosten kan ik niet annuleren. Ik begrijp dat u dit als vervelend ervaart, maar helaas kan ik niet voldoen aan uw verzoek.

Met vriendelijke groet,

Laurie van energie:direct

All complaints of