Complaint: Onterecht inhouden/afboeken van premies

user-17686 on 07 August 2010 about Nationaal Spaarfonds in category Verzekering

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vanaf 4-3-2010 werden ineens 2 premiebedragen van onze rekening afgeschreven voor, voor ons, onbekende polissen. Je zou verwachten dat ze die fout zelf ontdekken en herstellen maar er werden nog eens 2x de premies ingehouden. In mei heb ik een mail gestuurd naar Natinaal Spaarfonds over onterechte inhoudingen met vermelding van de polisnummers, waarop ze terug antwoordden dat ze de gegevens niet kunnen achterhalen!?!?!? Ik stuur de polisnummers (die staan op het rekeningafschrift) en ze kunnen niets achterhalen? Ze vragen naar NAW-gegevens, die ik hen terugmail. Maar ook aan de hand van deze gegevens kunnen ze niet terugvinden wat er fout is. Ze verzoeken om het rekeningnummer door te geven waar de bedragen naar toe gaan zodat ze kunnen nagaan bij welk bedrijfsonderdeel het hoort.
Ook dat heb ik doorgegeven met het dringende verzoek tot oplossing en niet steeds een wedervraag te ontvangen. Daarna geen reacties meer. Omdat ik die afschrijvingen beu was ben ik alle bedragen gaan storneren. NS hield de maand erop alle gestorneerde bedragen weer in MET de nieuwe termijnbedragen. Het werd net een pingpong spelletje!
Uiteindelijk heb ik begin juni maar gebeld, maar ook via de telefoon lukt het niet om het afboeken te stoppen. Na nog een aantal keer gebeld te hebben, wat overigens veel tijd in beslag neemt vanwege keuzemenu’s en wachttijden omdat men ‘druk’ is, kreeg in iemand aan de telefoon die wist te vertellen dat de polissen op naam van iemand staan die ons rekeningnummer doorgegeven heeft. (wellicht heeft iemand bij NS het nummer verkeerd ingevoerd) Gelukkig! Nu zal het wel goed komen, dacht ik.
Maar helaas… begin juli werden wederom de bedragen van onze rekening afgeschreven!!!
Deze keer heb ik de bank (op 22-6-2010) verzocht dit uit te zoeken omdat wij geen machtiging hebben afgegeven. En gelukkig is het door bemoeienis van de bank in orde gekomen. Ik vind het onvoorstelbaar dat een organisatie als Nationaal Spaarfonds niets kan terugvinden aan de hand van polisnummers! Niet meer reageert op e-mails en ook via de telefoon niets kan oplossen en dat dit MAANDEN duurt en met inmenging van de bank het pas in orde komt. Een excuus was toch het minst wat ze hadden kunnen doen.

Gewenste oplossing

Snellere (re)actie en oplossing en het fatsoen om excuus aan te bieden.

All complaints of