Complaint: Onterechte incassokosten

user-61012 on 22 July 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 10 juli heb ik Energiedirect een e-mail gestuurd of ze de betaling van juni wel hadden ontvangen. Ik kon de afschrijving namelijk niet vinden tussen mijn afschriften maar, op Mijn energiedirect stond dat de maand juni wel betaald was.

Dezelfde dag krijg ik nog een e-mail terug waarin staat dat ik geen betalingsachterstand heb en het bedrag van juli rond de 25ste word afgeschreven.

Echter krijg ik op 17 juli ineens een e-mail waarin staat dat ik 25 euro incassokosten moet betalen omdat, ik de maand juni nu ineens niet betaald zou hebben.

Ik heb natuurlijk meteen het bedrag van de maand juni overgemaakt maar, natuurlijk niet de 25 euro incassokosten. Aangezien ze zelf hebben aangegeven dat er helemaal geen bedrag openstond.

Heb meteen aangeven dat ik niet de 25 euro incassokosten ga betalen en de e-mailcorrespondentie heb ik ook meegestuurd. Een paar dagen later krijg ik een reactie dat de incassokosten terecht zijn aangezien ik te laat betaald heb. Terwijl dit hun schuld is! Volgens mij hebben ze niet eens naar de e-mailcorrespondentie gekeken.

Blijkbaar is dit een truc om zoveel mogelijk geld te ontvangen. Eerst zeggen dat er niks openstaat en vervolgens incassokosten gaan rekenen!

Desired solution:

Geen incassokosten rekenen

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste e.d.m.,

Mijn collega Lisette heeft je op 23 juli 2013 een e-mail gestuurd met daarin de uitleg over de incassokosten.

Ze heeft ook een coulance opgeboekt van € 25,- zodat je de incassokosten niet hoeft te betalen.

Ik ga ervan uit dat je klacht zo naar tevredenheid is opgelost. Vandaar dat ik dit als oplossing plaats. Mocht dit niet zo zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag van je.

Groetjes Renske

All complaints of