Complaint: Onterechte incassokosten

user-191417 on 30 July 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Sinds maart lig ik al in de clinch met Energiedirect.
Ik heb begin maart 2013 aangegeven, dat mijn bankrekening voor automatisch incasso is gewijzigd. In maart 2013 werd de incasso niet geincasseerd. Ik kreeg daarop een aanmaning met incasso kosten. Ik heb op 19 april opnieuw gereageerd richting Energiedirect en nogmaals mijn bankno. doorgegeven. Wederom werd het bedrag niet afgeschreven en kreeg ik weer incassokosten in rekening gebracht. Regelmatig met Energiecontact gemaild etc., maar het enige dat zij deden volharden in hun standpunt. Hierop heb ik een andere energieleverancier verzocht, mij de benodigde energie te leveren. Dit is geen enkel punt. Energie direct bestookte mij met incasso’s, dreigementen etc. Ik heb hun aangegeven, dat ik een door hun aan te spannen procedure met belangstelling tegemoet ziet, ook omdat ik keihard kan bewijzen tijdig en volledig een ander banknummer te hebben doorgegeven. Energie maakt de eindafrekening op, waaruit blijkt dat ik een tegoed heb 264,37. Dit heeft Energiedirect al verrekend met de zogenaamde incassokosten en dreigen mij nu nog voor een bedrag van bijna 19 euro

Desired solution:

Gewoon de 264,37 terugstorten en een excuus voor alle dreigende taal en hun eigen fout toegeven.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste meneer, Zojuist heb ik geprobeerd je te bellen op het telefoonnummer dat bij ons bekend is. Helaas kreeg ik je niet te pakken. Graag reageer ik op je klacht. Als ik naar je gegevens in onze administratie kijk, kan ik helaas geen e-mail vinden uit maart 2013. Ook op 19 april kan ik geen e-mail vinden. Het is mogelijk dat je hebt gereageerd op een e-mail van ons met een noreply e-mailadres. Dit betekent dat de e-mail dan inderdaad niet bij ons aankomt. Je geeft aan dat je bewijs op hebt gestuurd hiervan. Ik kan zien dat je op 8 juli een e-mail hebt gestuurd dat het rekeningnummer gewijzigd dient te worden. Daar achteraan heb je een e-mail gestuurd dat de datum automatisch gewijzigd is. Mocht je de e-mail van maart of april nog hebben dan zou je daar een printscreen van kunnen maken en deze afbeelding naar ons toe sturen. We kunnen dan kijken wat er nog mogelijk is. Op dit moment kan ik niet anders concluderen dat de incassokosten terecht zijn. Je kunt het bewijs sturen naar onlineservice@energiedirect.nl. Ik pak het dan zo snel mogelijk voor je op. Groetjes, Ralf

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste meneer, Tot op heden hebben we nog steeds geen bewijs ontvangen van de e-mail die je gestuurd hebt in maart 2013. In de andere klacht die je hebt geplaatst geef je aan dat we dit niet als voldoende bewijs zien. Dit komt omdat in de e-mail die je verstuurd hebt de datum van 8 juli vermeld staat en geen datum uit maart. Helaas kan ik dit dan niet als voldoende bewijs zien. Zoals ik al eerder aan heb gegeven kun je een printscreen toesturen van het verstuurde bericht. Je kan dit terugzien in de verstuurde e-mails in het programma dat je gebruikt voor het versturen van je e-mails. Als je het bewijs toestuurt kunnen we kijken wat er mogelijk is met betrekking tot de incassokosten. Zonder bewijs zijn de kosten terecht. Ik hoop snel iets van je te horen. Groetjes, Ralf

Message from EnergieDirect

11 years ago - Op 13-05-2013 heb je het rekeningnummer gewijzigd. In de maanden maart en april zijn de betalingen niet gelukt. Daarom heeft energiedirect.nl diverse herinneringen gestuurd. We hebben je de tijd gegeven om de openstaande bedragen alsnog over te maken. De herinneringen zijn op de volgende datums verstuurd: 2-04-2013 per e-mail 9-04-2013 telefonisch 17-04-2013 per brief en e-mail Vervolgens zijn de openstaande bedragen overgedragen aan het incassobureau en zijn er € 25,- aan incassokosten bijgekomen. Op 17-05-2013 is er nog een herinnering verstuurd, zowel telefonisch als per e-mail. Klantnummer 617179 De nota’s van maart en april bedroegen € 112,- en € 253,93. In deze maanden hebben we geen betalingen ontvangen. De nota van mei bedroeg € 119,-. Dit bedrag hebben we in mei ontvangen, samen met een betaling van € 123,51. Er stond nog een bedrag open van € 242,42. Op 5-07-2013 is dit bedrag overgedragen aan het incassobureau. De eindnota bedroeg een tegoed van € 264,37. De kosten van de maanden maart en april waren op dat moment op beide klantnummers nog niet voldaan. Het tegoed is daarom verrekend met het openstaande bedrag inclusief de incassokosten. Op dit moment staat er nog een bedrag open van € 18,05. Klantnummer 617178 De nota’s van de maanden maart en april bedroegen € 312,42 en € 182,-. In deze maanden hebben we geen betalingen ontvangen. Het bedrag van € 312,42 hebben we ontvangen op 19-04-2013. Op dat moment waren er al incassokosten in rekening gebracht. De nota van mei bedroeg € 182,-. Er stond nog een bedrag open van € 389,- inclusief incassokosten. Op 13-05-2013 ontvingen we een betaling van € 424,42. Het teveel betaalde bedrag van € 35,42 is op 5-06-2013 teruggeboekt op je rekening. De eindnota bedroeg een tegoed van € 547,56. Dit bedrag is op 6-08-2013 bijgeschreven op je rekening. Incassokosten Zoals je ziet hebben we de betalingen van de maanden maart en april niet tijdig ontvangen. Ook wanneer het rekeningnummer wijzigt en de automatische incasso’s mislukken, blijft de betalingsverplichting bestaan. Energiedirect.nl heeft je diverse herinneringen gestuurd, zowel per e-mail, als telefonisch en per brief. Omdat de betalingen niet tijdig zijn ontvangen, zijn er incassokosten in rekening gebracht. Deze zijn terecht in rekening gebracht en worden daarom niet geannuleerd. Met vriendelijke groet, Desiree

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste mfraco,

Omdat we geen reactie meer hebben gekregen op het bericht van mijn collega Desiree sluit ik bij deze de klacht.

Zoals ze aangegeven heeft staat er op dit moment nog € 18,05 open bij klantnummer 617179. Deze kosten zijn terecht en ik raad je aan het bedrag alsnog zo snel mogelijk te betalen.

Groetjes,
Ralf

All complaints of