My complaint:
Omschrijving klacht
In november 2009 ben ik benaderd door EnergieDirect,die mij garandeerde goedkoper te kunnen leveren dan mijn huidige leverancier NEM. Ik gaf aan absoluut niet over te gaan, voordat ik zelf een prijsvergelijking zou hebben gedaan. Men heeft toen mijn gegevens op een bandje opgenomen met de verzekering dat ik nog 7 dagen de tijd had om te beslissen. Ik zou een email ontvangen waarop ik eventueel kon reageren. Deze email heb ik echter nooit ontvangen! Ik vertrouwde deze toezegging niet en heb 2 medewerkers van Energiedirect via de telefoon aangegeven, dat ik persé geen klant wilde worden. Bovendien heb ik hen een zeer onvriendelijke email gestuurd, waarop ook nooit gereageerd is.
Tot mijn grote verbazing ontving ik een week later een brief van de Nederlandse Energie Mij, met het bericht dat men mijn opzegging ontvangen had!
Ook met de NEM gebeld, dat de overname niet juist was. Men verklaarde mij toen, dat wanneer je het bandje hebt ingesproken, de overname een feit is.
Gevolg: van de NEM een eindfactuur ontvangen en door Energiedirect is een voorschotbedrag ad 203 euro over de maand december doorberekend!!
Gewenste oplossing
Ik ben pas tevreden, als Energiedirect mij slechts de paar dagen energie doorbelast, die zij kennelijk daadwerkelijk hebben geleverd en het teveel betaalde voorschot restitueren.